• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i eiendomsmegling, praksis med fordypningsoppgave
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i eiendomsmegling, praksis med fordypningsoppgave
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan skal megler markedsføre seg på visning?

Græsholt, Birgitte
Fordypningsoppgave
Thumbnail
Åpne
Graesholt.pdf (8.339Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2454610
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i eiendomsmegling, praksis med fordypningsoppgave [8]
Sammendrag
I denne oppgaven skal jeg undersøke om hvordan tillitsforholdet mellom megler og interessenter styrkes gjennom ulike faktorer. Jeg vil gjøre rede for disse faktorene og drøfte hvordan meglerne jobber for å opprettholde god meglerskikk på visning.

Kapittel 1 innleder oppgaven med en framstilling av problemstilling. Videre forklarer jeg forventinger og avgrensninger til oppgaven. Jeg har også valgt å benytte meg av delproblemstillinger.

Kapittel 2 handler om teoretiske begreper som er relevant for min problemstilling. Jeg skal forklare flere begreper og knytte dem opp mot min problemstilling. Jeg skal ta for meg markedsføring, mellommann, segmentering, etikk, meglerskikk osv.

Kapittel 3 inneholder metode og hvordan oppgaven skal besvares. Her skal jeg begrunne min metode og hvorfor jeg har valgt akkurat denne. Jeg vil gjør rede for kvalitativ og kvantitativ undersøkelser. Videre skal jeg beskrive mitt utvalg av informanter.

Kapittel 4 har jeg drøftet og analysert data fra mine informanter. Fremvist spørsmålene jeg brukte i mine undersøkelser og lagt frem et grunnlag for besvarelse av problemstilling og delproblemstilling.

Kapittel 5 består av konklusjon og kritikk om hva jeg kunne gjort bedre i selve oppgaven.
 
Summary

In this task, I will survey how trust between the participants in the views and real estate agents trust are strengthened, through various factors. I will explain these factors and discuss how the real estate agents work to maintain good marketing experience.

Chapter 1 introduces the topic question and the task. Furthermore, I will explain expectations and limitations to the task. I have also chosen to use part topic questions.

Chapter 2 deals with theoretical concepts that are relevant to the topic of this assignment. I will explain more concepts and associate them with the topic of the assignment. I will also explain marketing, intermediary, segmentation, ethics, brokerage etc.

Chapter 3 contains the method and how the task should be answered. Here I will justify my method and what I have chosen. I will then explain qualitative and quantitative surveys. I will describe my selection of informants.

In Chapter 4 I discuss and analyze my data from the surveys. I present the issue of the task and present an answer for the task.

Chapter 5 consists of conclusions and criticisms of the issue in the task. Furthermore i will describe what i could have done better.
 
Beskrivelse
Fordypningsoppgave bachelor i eiendomsmegling 2017

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit