• Elevers egenvurdering som strategi for faglig og sosial læring 

      Larsen, Benedicte Øverhaug (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: Temaet for denne oppgaven er vurdering, og jeg kommer også innpå temaet sosial læring. Problemstillingen lyder som følger: Hvorfor involvere elevene i egenvurdering som en del av vurdering for faglig og sosial ...
    • En dokumentstudie av coachende lederstil 

      Stensli, Sandra (Bachelor thesis, 2015)
      Dette er en bacheloroppgave innen ledelse og organisasjonsutvikling med tittelen ”En dokumentstudie av coachende lederstil”. Temaet som blir undersøkt og diskutert er dermed coachende lederstil. Hensikten med oppgaven er ...
    • Hvordan ulike trenere gir sine utøvere feedback 

      Andersen, Synnøve Endal (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Synnøve Endal Andersen Tittel på oppgaven: Hvordan ulike trenere gir sine utøvere feedback Problemstilling: Hvordan gir ulike trenere sine utøvere feedback? Påvirker utdanning / erfaring hvilke type feedback ...
    • Instruktører ved Hærens befalsskole 

      Dyrkorn, Kari-Anne; Østvold, Kjell-Arne (Student paper, others, 2012)
      Denne studien handler om hva som kjennetegner instruktører ved Hærens befalsskole. Vi undersøker hvilke faktorer som påvirker deres motivasjon til å bli dyktige. Videre så undersøker vi tilbakemeldingers innvirkning på ...
    • Psykologisk trygghet i høyprestasjonsteam 

      Magnus, Kristine; Solberg, Torbjørg; Dyrdal, Joakim (Master thesis, 2021)
      Dette forskningsprosjektet har sitt utspring i et funn i forskningen til Amy Edmondson. I sin bok The Fearless Organization beskriver hun at team som rapporterer feil, også er de som leverer det beste produktet. Gjennom ...
    • Vurderingskulturen i en ungdomsskole med fokus på tilbakemeldingspraksis i norskfaget . Hvordan kan skolen utvikle bedre vurderingskultur for å oppnå mer optimal læring? 

      Moen, Even Jørgen Nyberg (Master thesis, 2015)
      Norsk: Formålet med oppgaven er å beskrive lærernes tilbakemeldingspraksis i norskfaget i en ungdomsskole for å kunne finne mulig forbedringspotensial i tilbakemeldingspraksisen til lærerne, som kan styrke vurderingskulturen ...