• Hvilke suksesskriterier gir høy formidling av yrkesfagelever til lære? 

      Ramberg, Tone Cecilie (Master thesis, 2017)
      Masteroppgaven viser suksesskriteriene som kjennetegner Hadeland videregående skole som formidlet 62 % av yrkesfagelevene til lære i 2016. Fylkeskommunes oppgave er å gi opplæring som sikrer samfunnet nødvendige arbeidskraften ...
    • Lesing av skjønnlitteratur i norskfaget på yrkesfag. 

      Syversen, Linn Veronica (Master thesis, 2016)
      Norsk: Hva kan en lærer gjøre for å fremme motivasjon for å lese skjønnlitteratur? Utfordringen til læreren kommer først og fremst til uttrykk gjennom møtene med umotiverte elever og konkrete verktøy for å endre dette. I ...
    • Røyke- og snusvaner i videregående skole 

      Snipstad, Øyvind (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Øyvind Snipstad Oppgavens Tittel: Tobakkskultur i videregående skole Problemstilling: Forskjeller i røyk- og snuskultur mellom elver på yrkesfag og studiespesialiserende fag i videregående skole Underpro ...
    • Yrkesutdanning : ikke for hvem som helst 

      Gunnufsen, Mirjam Harr (Master thesis, 2018)
      Retten til videregående opplæring er en grunnmur i det norske utdanningssystemet. Da den ble innført med Reform-94 var det for å gi alle som fullfører grunnskolen et tilbud om opplæring som gir studiekompetanse og/eller ...