Browsing Brage INN by Document Types "Report"
Now showing items 1-20 of 24
-
Erfaringer med validering av realkompetanse som et supplement til basiskurset i UH-pedagogikk.
(Report, 2024)I denne rapporten ønsker vi å oppsummere våre erfaringer med validering av UH-pedagogisk basiskompetanse ved Høgskolen i Innlandet (HINN). Siden våren 2021 har høgskolen hatt en egen prosedyre for validering av UH-pedagogisk ... -
Evaluering av Drøftingsteam
(Skriftserien;06/2021, Report, 2021)Vestre Toten er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering som koordineres av Statsforvalteren (tidligere Fylkesmannen) i Innlandet. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere ... -
Evaluering av e-veiledningstjenesten som en lærende organisasjon i arbeidet med kvalitetsutvikling
(Skriftserien;12/2021, Report, 2021)Ledelsen i Seksjon for karrieretjenester, i Kompetanse Norge ønsket å skaffe et kunnskapsgrunnlag for å kvalitetssikre og videreutvikle Karriereveiledning.no. På denne bakgrunnen var formålet med evalueringen å bidra med ... -
Evaluering av Kompetanseteam
(Skriftserien;07/2021, Report, 2021)Nordre Land er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere gode tjenester til utsatte barn og unge og deres familier. Et viktig mål ... -
Fra førstelektor til profesjonsdoktorgrad: En studie av den norske debatten om profesjonsdoktorgrad i lys av erfaringer fra Storbritannia, Australia og USA
(Report, 2024)Denne rapporten diskuterer utviklingen av stillingen som førstelektor, som var en arv fra Universitetet i Oslo. Kapittel 1 sporer historien til stillingen som førstelektor fra dens oppstart på 1950-tallet, gjennom en kort ... -
«Fra jeg til vi» : Læring skulder ved skulder
(Arbeidsnotat;221/2017, Report, 2017)Denne rapporten dekker et arbeid som har pågått fra 2013 til 2017. Det startet med en idé om å prøve ut felles praksisstudier for studenter fra tre profesjonsutdanninger for å finne ut hvilket læringspotensial som lå i ... -
Hvem er 1. års-studenten i pedagogikk på Lillehammer?
(Forskningsrapport;173, Report, 2017)Utgangspunktet for dette arbeidet var mitt behov for å bli bedre kjent med studentene for å kunne øke kvaliteten på studiet. Rapporten inneholder tall og data fra en egen undersøkelse basert på studentenes beskrivelse av ... -
Kvalitetsutviklingssystem for karriereveiledere i karriereveiledning.no. Rapport fra utviklingsprosjekt
(Skriftserien;11/2021, Report, 2021)Denne rapporten beskriver utviklingen av et system for kvalitetssikring og kvalitetsutvikling for karriereveiledere i den digitale karriereveiledningstjenesten Karriereveiledning.no. Utviklingen har vært organisert som et ... -
Norsk versjon av «Yellow Red» : et testprogram på Android nettbrett for eksekutive funksjoner hos barn.
(Skriftserien;18, Report, 2022)Yellow Red‐testen tar sikte på å måle noen sider ved barns eksekutive funksjoner. Den er utformet som fire dataspill for bruk på Android‐nettbrett. Selv om spillene opprinnelig var laget for bruk på ett enkelt barn, kan ... -
OL-94 og etterbruken
(Report, 2021)Høgskolen i Innlandet fikk i 2019 tilskudd fra Regionalt forskningsfond Innlandet til et kvalifiseringsprosjekt om olympiske ettervirkninger. Formålet var at høgskolen, i samarbeid med partnere i OL-relaterte selskaper og ... -
Resultater fra prosjekt FARGO 2021
(Skriftserien;20, Report, 2022)Høsten 2019 ble prosjektet Plasmabehandlet husdyrgjødsel – gjødselvirkning, miljøpåvirkning og klimagassutslipp (Fargo) innvilget finansiering fra Forskningsrådet. Prosjektet er i kategorien Innovasjonsprosjekt i næringslivet. ... -
Telma Kongsvinger - samfunnsnytte og kostnader
(Skriftserien;08/2021, Report, 2021)Denne rapporten undersøker samfunnsøkonomiske virkninger av telemedisinprosjektet Telma i Kongsvinger kommune. Telma Kongsvinger er et pilotprosjekt der om lag 20 pasienter deltar. Virkningene som belyses i rapporten er ... -
Training careers professionals. Underpinning research for the C-Course programme.
(Report, 2021)Executive summary This report sets out the findings of research conducted in the Czech Republic, Norway, Slovakia and Poland to underpin the development of a new professional e-learning programme for careers practitioners. ...