Browsing Brage INN by Author "Kostøl, Anne Kristoffersen"
Now showing items 1-9 of 9
-
Barns medvirkning på egen barnehagehverdag: Små barn som deltakere i en digital spørreundersøkelse om barnehagens innhold.
Kostøl, Anne Kristoffersen (Journal article; Peer reviewed, 2014)Denne artikkelen presenterer en digital, kvantitativ spørreundersøkelse der barn på 4 – 5 år uttaler seg om sin opplevelse av innholdet i barnehagen. Spørreundersøkelsen ble første gang gjennomført i sammenheng med et ... -
«Det gjelder å holde ut»: En kvalitativ og kvantitativ evaluering av pilotprosjektet LP-modellen i videregående opplæring 2008–2010 (LPVGO)
Aasen, Ann Margareth; Kostøl, Anne Kristoffersen (Rapport;12/2011, Research report, 2011)Norsk: LP-modellen har vært anvendt i norske grunnskoler fra høsten 2006. Skoleåret 2008/2009 ble det iverksatt et pilotprosjekt der 7 videregående skoler skulle prøve ut om LP-modellen også egnet seg for videregående ... -
E-learning and School Development - Strengths and challenges of capacity building in school development
Skov Hansen, Line; Sunnevåg, Anne-Karin; Kostøl, Anne Kristoffersen (Journal article; Peer reviewed, 2011)This paper intends to focus on the strengths and challenges of capacity building in school development projects. The paper is based on practical experiences with three different projects CLL (Classroom Management, Learning ... -
Implementering og operasjonalisering av verdibegreper : en casestudie av 5 skoler tilknyttet verdi- og utviklingsnettverket Skal – skal ikke
Kostøl, Anne Kristoffersen (Rapport, Research report, 2008)Norsk: Denne masteroppgaven er et oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, og målet er å undersøke hvordan fem skoler implementerer og operasjonaliserer verdibegreper innenfor verdi- og utviklingsnettverket Skal – skal ikke, ... -
Implementering og operasjonalisering av verdibegreper : En casestudie av 5 skoler tilknyttet verdi- og utviklingsnettverket Skal – skal ikke
Kostøl, Anne Kristoffersen (Master thesis, 2008)Norsk: Denne masteroppgaven er et oppdrag fra Utdanningsdirektoratet, og målet er å undersøke hvordan fem skoler implementerer og operasjonaliserer verdibegreper innenfor verdi– og utviklingsnettverket Skal – skal ikke, ... -
Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte. En kvantitativ og kvalitativ evaluering av prosjektet: «Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte» i videregående opplæring, 2010–2013
Lekhal, Ratib; Kostøl, Anne Kristoffersen; Nordahl, Thomas; Løken, Gro; Sunnevåg, Anne Karin; Vigmostad, Inger; Myhr, Lars (Oppdragsrapport;3/2014, Research report, 2014)Hensikten med denne rapporten er å presentere den kvantitative og kvalitative kartleggingsundersøkelsen som er gjennomført i de sju skolene som har deltatt i utviklings- og forskningsprosjektet «Klasseledelse, lærerautoritet ... -
«Onger er rare»: Evaluering av spesialundervisning i Østre Toten kommune
Aasen, Ann Margareth; Kostøl, Anne Kristoffersen; Nordahl, Thomas; Wilson, Dordy (Høgskolen i Hedmark - Rapport;04/2010, Research report, 2010)Norsk: Høgskolen i Hedmark fikk høsten 2009 i oppdrag av Østre Toten kommune om å evaluere spesialundervisningen i kommunen. Østre Toten har de senere årene hatt en markant økning i andel elever som mottar spesialundervisning. ... -
Relasjonen mellom lærer og elev og lærerens undervisningspraksis : en casestudie av læreres forståelser, klasseromsdiskurs og elevperspektivet i fire klasserom på 7. trinn
Mausethagen, Sølvi; Kostøl, Anne Kristoffersen (Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2009)Norsk: Gode relasjoner mellom lærer og elev har gjennom mange studier blitt påvist som en helt sentral faktor når det gjelder elevenes læring (Nordenbo et al. 2008, Hattie 2009, Cornelius-White 2007, Kjærnsli 2004, ... -
Skoler med liten og stor forekomst av atferdsproblemer : En kvantitativ og kvalitativ analyse av forskjeller og likheter mellom skolene
Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Mausethagen, Sølvi (Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2009, Research report, 2009)Norsk: Atferdsproblematikk har i mange sammenhenger framstått og framstår fortsatt som en av de største utfordringene lærere møter i både grunnskolen og videregående opplæring (Kunnskapsdepartementet, 2008). I denne ...