Browsing Brage INN by Author "Nordanger, Marte"
Now showing items 1-6 of 6
-
Epistemic constructions in L2 Norwegian: A longitudinal study of formulaic and productive patterns
Horbowicz, Paulina; Nordanger, Marte (Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper addresses the development of epistemic verb–argument constructions in L2 Norwegian in four learners from a usage-based perspective. Usage-based theories hold that language learning is a gradual process of ... -
Forskning på andrespråkslæreres oppfatninger
Kulbrandstad, Lise Iversen; Ljung Egeland, Birgitta; Nordanger, Marte; Olin-Scheller, Christina (Peer reviewed; Journal article, 2020)Spørsmålet om hva som påvirker læreres profesjonelle praksiser, har fått stadig mer oppmerksomhet de siste årene. En forskningsretning som har økt i omfang, er studier av hvordan læreres oppfatninger av ulike sider ved ... -
Fortellinger om tid og synlighet: en studie av studenters deltakelse i digital undervisning under covid-19-pandemien
Bern, Linn Terese; Lorentzen, Nefise Özkal; Nordanger, Marte (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne studien fokuserer på studenters egne opplevelser av hvordan omleggingen fra fysisk til digitalt mediert undervisning preget læringsrommet i høyere utdanning under covid-19-pandemien. Studien bygger på seks dybdeintervjuer ... -
Fortellinger om tid og synlighet: en studie av studenters deltakelse i digital undervisning under covid-19-pandemien
Lorentzen, Nefise Özkal; Nordanger, Marte; Bern, Linn Terese (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne studien fokuserer på studenters egne opplevelser av hvordan omleggingen fra fysisk til digitalt mediert undervisning preget læringsrommet i høyere utdanning under covid-19-pandemien. Studien bygger på seks dybdeintervjuer ... -
Ustabilt og uhåndgripelig? En metodologisk diskusjon om dynamisk systemteori som tilnærming til variabilitet i andrespråksutvikling
Nordanger, Marte; Horbowicz, Paulina (Peer reviewed; Journal article, 2021)Denne artikkelen tar for seg hvordan man kan studere variabilitet i andrespråkslæring med utgangspunkt i dynamisk systemteori (DST), og viser hvordan DST kaster nytt lys over betydningen av variabilitet for endring og ... -
Variabilitet og endring i utviklingen av epistemiske konstruksjoner i norsk som andrespråk: et dynamisk bruksbasert perspektiv
Horbowicz, Paulina; Nordanger, Marte; Randen, Gunhild Tveit (Peer reviewed; Journal article, 2020)I denne artikkelen utforskes utviklingen av en gruppe konstruksjoner med epistemiske betydninger i de individuelle læringsløypene til to voksne norskinnlærere i samtaledata samlet inn over en periode på ca. fire måneder i ...