• Cash, crops and cattle. A study of rural livelihoods in Botswana 

      Wikan, Gerd (2001; 7, Research report, 2001)
      Lack of economic development has lead to a growing scepticism to grand economic development theories and strategies. The focus has shifted towards a more open-ended perspective where the local context and poverty alleviation ...
    • Challenges in the primary education in Namibia 

      Wikan, Gerd (Rapport, Research report, 2008)
      English: The aim of this report is to describe the situation in the Namibian school system and discuss school internal and external reasons for school non-participation and poor results. By school non-participation is meant ...
    • Digitale medier i global læring. Erfaringer med Globalis 

      Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Høgskolen i Hedmark - Notat;01/2004, Working paper, 2004)
      Dette notatet er et resultat av første fase i FoU-prosjektet ”Digitale medier i global læring”. Målsettingen med prosjektet er å vinne erfaringer med digitale medier som verktøy i global undervisning. Prosjektet vil ...
    • Digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 2: Ajer 

      Faugli, Bjørn; Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Notat, Working paper, 2008)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og ...
    • Digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 3 

      Hope, Rafael; Wikan, Gerd; Faugli, Bjørn; Mølster, Terje (Notat, Working paper, 2009)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og ...
    • Flexible Studies as Strategy for Lifelong Learning 

      Bugge, Liv Susanne; Wikan, Gerd (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Many countries face a challenge in recruiting teachers. At the same time, the labour market is changing and the demand for re-education is increasing. In this situation, lifelong learning is seen as relevant and higher ...
    • Global bevissthet og interkulturell kompetanse hos lærerstudenter. 

      Wikan, Gerd; Haug, Inger Mokkelbost; Bugge, Liv Susanne; Løtveit, Morten; Klein, Jørgen (Chapter; Peer reviewed, 2017)
    • Home environmental factors influencing performance and progress of primary school pupils in Windhoek 

      Wikan, Gerd; Mostert, Louise (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Low educational outcome is a problem in Namibia. This might be explained as a function of several factors such as socioeconomic background, child input and school internal factors. These factors must all be taken into ...
    • Interactive whiteboards as artefacts to support dialogic Learning Spaces in primary schools 

      Nes, Kari; Wikan, Gerd (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      The interactive whiteboard (IWB) is a technical digital medium for multiple forms of interaction - technical, physical and conceptual. It is a point of departure for this article that the IWB has the potential to support ...
    • Kartlegging av digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 1: Ajer 

      Faugli, Bjørn; Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Notat, Working paper, 2008)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra første fase i forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale ...
    • Kartlegging av digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 1: Åretta 

      Faugli, Bjørn; Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Notat, Working paper, 2008)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra første fase i forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale ...
    • Multimedier i global læring 

      Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: Denne rapporten er et resultat av fou-prosjektet Digitale medier i global læring. Målsettingen med prosjektet er å vinne erfaringer med digitale medier som verktøy i global undervisning. Som en del av prosjektet er ...
    • Norwegian secondary school teachers and ICT 

      Wikan, Gerd; Mølster, Terje (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      ICT is meant to be integrated in all subjects in Norwegian schools; nevertheless many teachers are reluctant to use ICT in their own teaching. This paper explores to what extent teachers use ICT in their classroom teaching ...
    • Rapport forprosjekt : Campus 4 Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk 

      Mønness, Erik Neslein; Rydgren, Tore Litlerè; Haave, Hanne; Løhren, Mette; Nordby, Anders; Nylund, Dag; Romstad, Harald; Strand, Mona; Wikan, Gerd (Informasjonsrapport;2, Working paper, 2005)
      I kapittel 1 tolkes oppdraget og vår mandatforståelse. Det legges stor vekt på dokumentasjon og datagrunnlag, slik det ble etterspurt i forstudien. I kapittel 3 drøftes forholdet til campus 3. Vi ser ikke konfliktområder ...
    • Reading among grade six learners in Namibia and Norway : an investigation of reading habits and attitudes of learners in the Khomas and Oshana regions of Namibia and the Hedmark region in Norway 

      Wikan, Gerd; Mostert, M. Louise; Danbolt, Anne Marit V.; Nes, Kari; Nyathi, Francis; Hengari, Job (Rapport, Research report, 2008)
      English: A joint research project was conducted by Hedmark University College in Norway and the University of Namibia and Ongwediva College of Education in Namibia. The project was considered as a pilot for a possible ...
    • Rural development in Botswana 

      Wikan, Gerd (Rapport, Research report, 2003)
      Norsk: Utviklingen i Botswana de siste 20 årene har vært preget av høy og stabil økonomisk vekst. Botswana er et land som har oppnådd sin velstand gjennom råvarebasert vekst i kombinasjon med klokt lederskap, stabile ...
    • The language of education policy. Implementation, practice and learning outcomes in Zambia, Namibia and Norway 

      Banda, Dennis; Mostert, Louise; Wikan, Gerd (Oppdragsrapport;2/2012, Research report, 2012)
      English: In this present document we present the findings of a pilot study conducted in all three countries during August and September 2011. The aim was to enhance the information basis and therefore we opted to do an ...