• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitale medier i global læring. Erfaringer med Globalis

Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd
Working paper
Thumbnail
View/Open
not01_2004.pdf (1.266Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/133522
Date
2004
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555) [90]
Abstract
Dette notatet er et resultat av første fase i FoU-prosjektet ”Digitale

medier i global læring”. Målsettingen med prosjektet er å vinne erfaringer med digitale

medier som verktøy i global undervisning. Prosjektet vil gjennom ulike metoder teste

ut digitale ressurser og evaluerer disse i forhold til målsettingen med global læring i

skolen. Prosjektet har som delmålsetting å bidra til å heve den digitale kompetansen

både i lærerutdanningen og i skolen. Det oppnås gjennom at prosjektet er organisert

som et samarbeidsprosjekt mellom lærerutdanningen og skolene der lærerstudenter,

skoleelever og lærere er aktive i hele forsknings og utprøvingsfasen. I første fase av

prosjektet har vi hatt et nært samarbeid med FN-sambandet knyttet til utvikling og

utprøving av det interaktiv verdenskartet Globalis. Vårt bidrag i dette samarbeidet har

vært å la 3. og 4. års lærerstudenter prøve ut Globalis i forbindelse med sin praksis.

Dette notatet beskriver hvordan denne utprøvingen har foregått og hvilke erfaringer vi

har høstet så langt. Notatet inneholder også konkrete forslag til forbedringer av

Globalis.
 
English: This occasional paper report the first result from the project Digital Media

in Global Learning. The first aim of the project is to look into the possibilities of

digital media in global learning. We wish to test how different digital media can work

to enhance the quality of global learning and thereby reach more general aims of

global education in the Norwegian secondary schools. A second aim is to increase

digital knowledge and competence among teacher students, secondary school teachers

and pupils. UN Association of Norway, Global Virtual University and UNEP have

developed an interactive programme named Globalis. This is in principle an

interactive world map based un UN statistics. The programme is developed for use in

the secondary schools. We have tested the usefulness of this programme as well as the

programme as such in several secondary schools in Hedmark and Oppland.
 
Series
Høgskolen i Hedmark - Notat;01/2004

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit