Blar i Øvrige. Doktorgradsavhandlinger avlagt ved andre institusjoner / Doctoral dissertations på tittel
Viser treff 6-16 av 16
-
How students in Eritrea and Norway make sense of literature
(Doctoral thesis, 2010)This study is about how people make sense of literature. More specifically, it explores how Eritrean literature in English is read by students at two institutions of teacher education, one in Norway and one in Eritrea. ... -
Indirect effects of moose on the birds and the bees
(Acta Universitatis agriculturae Sueciae;2011:13, Doctoral thesis, 2011)Large herbivores are important drivers of ecosystem processes, affecting plant species richness and composition, primary productivity, habitat structure as well as nutrient cycling. Large herbivore activities may therefore ... -
Lesing på et andrespråk : en studie av fire innvandrerungdommers lesing av læreboktekster på norsk
(Acta humaniora;30, Doctoral thesis, 1998)Avhandlingen er en kasusstudie av fire innvandrerungdommer som leser læreboktekster i samfunnsfag på norsk. Ungdommene har gått mellom fem og åtte år på skole i Norge og har gode muntlige norskferdigheter. Studien viser ... -
Managed Networks of Competence in Distributed Organizations - The role of ICT and Identity Construction in Knowledge Sharing
(Ph.D. dissertation. Handelshøgskolen i Bodø :;43 - 2013, Doctoral thesis, 2014)Knowledge is seen as a main driving force for current public organizations to fulfill their mission in changing environments, and for some organizations the response is to design managed networks for knowledge sharing ... -
Musikk/teknologi/didaktikk: Om digitalisert musikkundervisning, dens diskursivitet og (selv)ironi
(Acta humaniora;152, Doctoral thesis, 2002) -
"Nærmiljøet som klasserom" : en undersøkelse om uteskolens didaktikk i et danningsteoretisk og erfaringspedagogisk perspektiv
(Doktoravhandlinger forsvart ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo;80, Doctoral thesis, 2007) -
Små forskere lærer naturfag : En longitudinell studie av 10-13 åringers naturfagkompetanse i en utforskende kontekst
(Doctoral thesis, 2014)Hovedmålet med denne avhandlingen var å undersøke hvilke muligheter norske elever har for å lære naturfag, og tar for seg en studie der forskere og en av lærerne på en skole samarbeidet. Samarbeidet dreide seg om en ... -
The African Storybook and Teacher Identity
(Doctoral thesis, 2017)The African Storybook (ASb) is a digital initiative that promotes multilingual literacy for African children by providing openly licenced children’s stories in multiple African languages, as well as English, French, and ... -
Tilstrekkelige ferdigheter i norsk? Kartlegging av minoritetsspråklige skolebegynneres språkferdigheter
(Doctoral thesis, 2014)The goal of this study is to investigate the language proficiency of five L1 Russian-speaking first-grade students learning Norwegian as a second language in school, and the use of different forms of assessment. I also ... -
Understanding the development of information literacy in higher education: Knowing, doing, and feeling
(Doctoral thesis, 2022)English abstract: Information literacy (IL) is the ability to recognize when information is needed and to find, evaluate, and effectively use this information. The aim of this doctoral research was to study the development ...