Blar i Master- og hovedoppgaver / Master thesis på emneord "leseopplæring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Hvilke utfordringer opplever lærere som arbeider med grunnleggende lese- og skriveopplæring i skolen?
(Master thesis, 2010)Den første internasjonale leseundersøkelsen som norske barn deltok i, IEA (1) Reading Literacy Study, fant sted i 1990-1991 og omfattet 9 og 14-åringer og gjaldt leseferdighetene til elevene (2). Resultatene fra den viste ... -
Leseopplæring : hvilket teoretisk perspektiv har lærer, og hviken oppfatning har de av tilpasset leseopplæring?
(Master thesis, 2012)Norsk: Dette er en masteroppgave i Tilpasset opplæring ved Høyskolen i Hedmark. Tema for oppgaven er leseopplæring. Mange lærere opplever at leseopplæringen er utfordrende fordi Opplæringsloven (1998) § 1-3 sier at all ... -
Lesing av skjønnlitteratur i norskfaget på yrkesfag.
(Master thesis, 2016)Norsk: Hva kan en lærer gjøre for å fremme motivasjon for å lese skjønnlitteratur? Utfordringen til læreren kommer først og fremst til uttrykk gjennom møtene med umotiverte elever og konkrete verktøy for å endre dette. I ... -
Skriftspråklig ferdighetstilegnelse i begynneropplæringen: Evaluering av forsøk med Fokus-metodikken – i lys av prinsippet tilpasset opplæring
(Master thesis, 2011)Norsk: Studien evaluerer klasseromstilpasning av Fokus – språklydsanger med oppgaver, opprinnelig utviklet innen spesialpedagogikken. Skjelfjords, Nyborgs og Frosts metoder er koblet sammen og tilsatt kreative læremidler ... -
Tilrettelegging av elevers fonologiske bevissthet i begynneropplæringa
(Master thesis, 2014)Norsk sammendrag: Dette er en Masteroppgave i tilpasset opplæring gjennomført ved Høgskolen i Hedmark. Oppgaven er en empirisk undersøkelse av to lærere i to ulike 1. klasser på to ulike skoler der problemstillingen til ...