Blar i Master i digital kommunikasjon og kultur / Master of digital communication and culture heltid M2SKDK på emneord "sosiale medier"
Viser treff 1-7 av 7
-
Biblioteket ut til folket. En kritisk diskursanalyse av bibliotek på Facebook
(Master thesis, 2013)Overordnet tema for avhandlingen min er bibliotek på Facebook. Jeg spør hvordan bibliotek blir representert på Facebook og hva Facebook gjør med vår oppfatning av bibliotek som dannelsesinstitusjoner. For å få svar på ... -
Fem minoritetsungdommers språk- og mediehverdag : ”at jeg en dag hadde våknet og ikke hadde hatt tilgang til NOEN som helst digitale medier da… Så ville jeg egentlig ikke våknet in the first place” (Amir, 18 år)
(Master thesis, 2010)Norsk: Formålet med denne oppgaven er å beskrive språk- og mediehverdagen til en gruppe minoritetsungdommer i Norge. I denne studien undersøker jeg hvilke språk minoritetsungdommene kan og bruker, hvilke digitale medier ... -
Mammabloggere – bedre enn sitt rykte? En etisk tilnærming til babysponsdebatten og bruken av barn i reklameinnlegg på norske blogger.
(Master thesis, 2019)Norsk: Denne masteroppgaven vil undersøke norske mammabloggere og hvordan de eksponerer barna sine på egne blogger, da særlig i sponsede innlegg og i reklameinnlegg. Ved hjelp av retorisk teori analyseres fire blogger i ... -
Med mål og tråd – twitteressayet som formidlingssjanger
(Master thesis, 2018)Norsk: Denne oppgaven tar for seg en ny digital sjanger på det sosiale mediet Twitter som utnytter muligheten på mediet til å lage tråder, som gjør at man kan unngå begrensningen på 280 tegn for en ytring. Dette er sjangeren ... -
Mellom affordanser og autentisitet. En retorisk analyse av valgkamp på Facebook
(Master thesis, 2018)Norsk: Sosiale medier får en stadig større betydning i politisk sammenheng. De høye brukertallene og muligheten for å kommunisere direkte til velgere uten journalistiske portvaktfunksjoner gjør at politikerne kan kontrollere ... -
Retoriske kjennetegn ved viral reklamefilm.
(Master thesis, 2015)Norsk: Med denne oppgaven har jeg undersøkt retorikk i viral reklamefilm. Målet var å avklare om reklamefilmene inneholdt noen retoriske appeller eller andre elementer som kunne bidra til å kartlegge noen likheter eller ... -
Virksomheters bruk av sosiale medier - Et casestudie av en bank.
(Master thesis, 2016)Norsk: Sosiale medier er nettbaserte tjenester der brukerne lager seg en profil hvor de kan dele informasjon, ha kontakt med folk og se hva andre deler (boyd og Ellison, 2007, s. 211). Facebook og Instagram er begge sosiale ...