dc.contributor.author | Lunde, Kristine Austad | |
dc.date.accessioned | 2009-03-12T09:03:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132648 | |
dc.description | Mastergradsoppgave i tilpasset opplæring, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap, Høgskolen i Hedmark, 2008 | en |
dc.description.abstract | Norsk: Denne oppgaven er en casestudie som tar for seg individuelle utviklingsplaner – IUP i en norsk skole. Jeg har observert bruken av IUP, samt intervjuet elever og lærere som bruker IUP og også foretatt noe dokumentanalyse. Mitt mål med denne studien var å finne ut hva IUP er og hvordan det fungerer som et verktøy for å tilpasse opplæringen.
English: This thesis presents a casestudy which deals with individual development plans (IUP) in a Norwegian school. I have observed the use of IUP in the classroom and interviewed pupils and teachers using it. I have also done document analysis. My goal for this study has been to find out what a IUP is and how it works as a tool to adjust teaching for the individual pupil. | en |
dc.format.extent | 861212 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.subject | tilpasset opplæring | en |
dc.subject | individuelle utviklingsplaner | en |
dc.title | Individuelle utviklingsplaner – et verktøy for tilpasset opplæring? IUP- hva er det, og hvordan fungerer det i praksis ved "Løkka" skole? | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |