• Anerkjennelse som grunnlag for en vellykket identitetsdannelse. 

      Timmer, Helene (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Dannelse er en sentral del av skolens mandat, og dermed også en sentral del av lærerens arbeid. Honneth mener at en vellykket identitetsdannelse er et resultat av anerkjennelse på tre ulike nivåer: kjærlighet, ...
    • En kvalitativ studie med bruk av intervju. En trygg havn for barn i fosterhjem. 

      Olsen, Ulrikke Retzina Lystad (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Denne oppgaven tar utgangspunk i hvordan en god relasjon til læreren kan virke inn på fosterbarnets identitetsutvikling. En lærer tilbringer flere timer daglig med fosterbarna og vil dermed ha stor betydning for ...
    • Lærer – elev relasjoner 

      Pytte, Rine Hansen (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Dette er en bacheloroppgave om lærer – elev relasjoner. Etter å ha vært i Namibia, hatt praksis og samlet inn data, har jeg skrevet denne oppgaven. Oppgaven er bygget rundt problemstillingen: Hvordan er lærer – ...