Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerland, Maren
dc.date.accessioned2013-09-24T08:12:37Z
dc.date.available2013-09-24T08:12:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132932
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013no_NO
dc.description.abstractSammendrag: Hensikten med oppgaven er å forstå hvordan strategier virker og hvorfor de er viktige å bruke i undervisningen. Oppgaven tar for seg hvordan hukommelsen er og hvordan den virker. Videre går den inn på strategier og hvordan disse utvikles og brukes av elever. Metoden som er brukt er intervju og observasjon. For å kunne se teorien opp mot praksis har jeg foretatt et intervju av en lærer samt observert timer som er gjennomført av denne læreren. Det er viktig å huske at de sammenligningene som er gjort er på bakgrunn av en lærers undervisning og de meningene som kommer frem er på bakgrunn av dette og er ingen generalisering.no_NO
dc.description.abstractSummary: The purpose with this assignment is to find out how strategies work and how they influence teaching and why they are important to use in teaching. The assignment starts with theory about the memory, how we remember and how we recall a memory. It then looks at how strategies work, what they are, how they develop and are used by pupils. I have conducted an interview with a teacher and made observations while he has been teaching. The information I have gathered from this has been presented and then compared to the theory that has been presented. It is important to be aware the fact that I have only made one interview so I am not generalizing, but merely comparing this one teacher`s opinion end experience and the observations I made to the theory I have presented.
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmatematikkstrategino_NO
dc.subjectmatematikkundervisningno_NO
dc.subjectGLUno_NO
dc.titleMatematikkstrategier. Er de nødvendige?no_NO
dc.title.alternativeMathematical strategies. Are they necessary?no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber29no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel