• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i organisasjon og ledelse / Bachelor in organisation and management
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i organisasjon og ledelse / Bachelor in organisation and management
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

I hvor stor grad er Omega Ølensvåg en lærende organisasjon? Et kvalitativt studie med fire avdelingsledere om deres erfaringer og opplevelser med de elektroniske systemene og opplevelsen av læring i Omega Ølensvåg

Eide, Kristian Heggebø
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Eide.pdf (537.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/133061
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i organisasjon og ledelse / Bachelor in organisation and management [16]
Abstract
I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitative intervjuer undersøkt i hvilken grad avdeling Jobs hos Omega Ølensvåg fremstår som en lærende organisasjon og i hvilken grad deres elektroniske systemer bidrar til læring og utvikling.

Datainnsamlingen er gjort kvalitativt etter et fenomenologisk design, gjennom intervjuer med fire avdelingsledere ved avdeling Jobs hos Omega Ølensvåg.

Oppgavens teori del har tatt utgangspunkt i Senges fem disipliner og Argyris og Schöns enkel- og dobbelkretslæring.

I oppgaven har jeg knyttet det innsamlede datamaterialet fra intervjuene opp i mot den anvendte teorien. Oppgaven konkluderer med at avdeling Jobs hos Omega Ølensvåg i stor grad fremstår som en lærende organisasjon og at de elektroniske systemene bidrar til læring og utvikling. Dette begrunnes blant annet med at avdelingslederne jobber i team, utveksler informasjon, kunnskap og erfaringer. Deretter at avdelingslederne gis stor frihet og tillit i arbeidshverdagen og mulighet for kurs og videreutdanning.
 
Engelsk sammendrag (abstract): In this study I have through qualitative interviews explored the extent to which department Jobs at Omega Ølensvåg emerging as a learning organization and the extent to which their electronic systems contribute to learning and development. Data collection is done qualitatively by a phenomenological design, through interviews with four department managers at the department Jobs at Omega Ølensvåg. Thesis theory part has been based in Senges five disciplines and Argyris and Schön single and double circuit learning. In the study I have related the collected data from the interviews up against the applied theory.

The study concludes that the department Jobs at Omega Ølensvåg largely emerging as a learning organization and that the electronic systems conducive to learning and development. This is due in part that department managers work in teams, share information, knowledge and experiences. Departmental managers are given the freedom and confidence in working life and the opportunity for continuing education courses.
 
Description
Bachelor organisasjon og ledelse, 2013. Lagt ut med tillatelse.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit