Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNymoen, Line Cathrine
dc.contributor.authorSæter, Marte
dc.date.accessioned2012-07-06T07:11:55Z
dc.date.available2012-07-06T07:11:55Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/133299
dc.descriptionBachelor i tannpleie, 2012no_NO
dc.description.abstractHensikten med vår bacheloroppgave var å finne ut om vi kunne bruke LØFT-metoden og SDT-teorien for å få unge i aldersgruppen 12-18 år til å bli mer interessert til å ivareta egen tannhelse. Vi har igjennom litteraturstudier og egne erfaringer, empiri, opparbeidet oss kunnskap om hvordan vi kan bruke LØFT og SDT i praksis. Våre funn tyder på at vi kan bruke både SDT og LØFT opp mot alle typer pasienter, og ikke bare i vår utvalgte aldersgruppe. Funnene tyder på at bruk av både LØFT-metoden og SDT-teorien hjelper pasienten med å tilegne seg kunnskap på en mer forståelig måte og gjennom økt bevissthet fører dette til at pasienten ivaretar tannhelsen på en bedre måte. Alle funn tyder på at tannpleier bør bli flinkere til å ta utgangspunkt i pasientens ønsker og behov gjennom aktiv lytting og i større grad involvere pasienten med i behandlingsplanlegging.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectLØFT-metodenno_NO
dc.subjectSDT-teorienno_NO
dc.subjectbarnno_NO
dc.subjectungeno_NO
dc.subjectungdommerno_NO
dc.subjecttannhelseno_NO
dc.subjectkunnskapno_NO
dc.subjecttannpleiereno_NO
dc.subjectaktiv lyttingno_NO
dc.subjectbehandlingsplanleggingno_NO
dc.titleLøft til selvbestemmelseno_NO
dc.title.alternativeBoost to self-determinationno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Clinical dentistry disciplines: 830no_NO
dc.source.pagenumber38 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel