Browsing Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications by Title
Now showing items 134-153 of 777
-
Evaluering av "Kompetanseutvikling Sør-Troms": Et partnerskap i desntralisert ordning for kompetanseutvikling mellom regionen "Sør-Troms" og Senter for praksisrettet utdanningsforkning, 2019-2022
(Skriftserien;32, Research report, 2022-12)I 2019 inngikk regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund partnerskap med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, i forbindelse med desentralisert ... -
Evaluering av bedriftsopplæringsprogrammet Østerdalsskolen
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Østerdalsskolen er et kompetansehevende program for førstelinjeledere i produksjonsbedrifter med hovedvekt på temaene HMS, kommunikasjon, produktivitet og innovasjon. Evalueringen bygger på gjennomføringen av ... -
Evaluering av Drøftingsteam
(Skriftserien;06/2021, Report, 2021)Vestre Toten er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering som koordineres av Statsforvalteren (tidligere Fylkesmannen) i Innlandet. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere ... -
Evaluering av e-veiledningstjenesten som en lærende organisasjon i arbeidet med kvalitetsutvikling
(Skriftserien;12/2021, Report, 2021)Ledelsen i Seksjon for karrieretjenester, i Kompetanse Norge ønsket å skaffe et kunnskapsgrunnlag for å kvalitetssikre og videreutvikle Karriereveiledning.no. På denne bakgrunnen var formålet med evalueringen å bidra med ... -
Evaluering av fiskeutsettingene i Glomma på strekningen Høyegga–Rena
(Rapport, Research report, 2008-08-07)Norsk: Rapporten er en oppsummering av undersøkelser på settefisk og et forsøk på å evaluere effektene av utsettingene i Glomma på strekningen som er direkte berørt av Rendals-overføringen. Her inngår tre delprosjekter: ... -
Evaluering av forsøket med grunnskoletilbud etter IB-læreplaner i Oslo kommune
(Skriftserien;21, Research report, 2022)Hensikten med denne evalueringen er å gi Utdanningsdirektoratet et grunnlag for å vurdere videreføring av et grunnskoletilbud (trinn 1-11) etter International Baccalaureate Organization sine læreplaner som skal være ... -
Evaluering av implementeringen av RETHOS for studieprogrammene i tannpleie
(Research report, 2022)Sammendrag De nye nasjonale retningslinjene for helse- og sosialfagutdanningene (RETHOS) er en del av et nytt styringssystem. Intensjonen er at de nye retningslinjene skal bidra til at nyutdannede kandidater har en ... -
Evaluering av Interreg-prosjektet “Två länder - én elv”
(Skriftserien;7/2022, Research report, 2022)Hovedtemaet er å evaluere Interreg-prosjektet Två länder – Én elv (TLEE). Det sentrale hovedmålet er å øke bestanden av Vänerlaksen, bla. ved å reintrodusere den i hele vassdraget fra Femunden til Vänern. Hovedfokus er ... -
Evaluering av kompetanseaktiviteter i NAV Innlandets prosjekt «Arbeid først - understøttet av pålitelig forvaltning »
(Oppdragsrapport;16/2023, Research report, 2023)Prosjektet «Arbeid først - understøttet av pålitelig forvaltning» hadde til hensikt å styrke NAV - veilederes kompetanse i pålitelig forvaltning i oppfølging og veiledning av søkere og mottakere av arbeidsavklaringspenger ... -
Evaluering av Kompetanseteam
(Skriftserien;07/2021, Report, 2021)Nordre Land er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere gode tjenester til utsatte barn og unge og deres familier. Et viktig mål ... -
Evaluering av KS’ ledelsesutviklingsprogrammer : oversikt over resultater fra deltakerundersøkelsen
(Notat, Working paper, 2008)Norsk: Høgskolen i Hedmark har på oppdrag fra KS (Kommunesektorens interesse- og arbeidsgiverorganisasjon) evaluert deres lederutviklingsprogrammer. Evalueringen er gjennomført som tre delundersøkelser. Dette notatet ... -
Evaluering av KS’ ulike ledelsesutviklingstilbud for kommunesektoren
(Oppdragsrapport, Research report, 2008)Norsk: Denne rapporten presenterer en evaluering av ledelsesutviklingstilbud i KS. De ledelsesutviklingsprogrammene som omfattes av evalueringen er i første rekke: Rådmentor, Krefter i bevegelse, Jazz endringsledelse, ... -
Evaluering av LæRe-prosjektet i Oppland : læreplanarbeid, refleksjon og læring
(Forskningsrapport, Research report, 1998)Evalueringen viser at LæRe-prosjektet har bidratt til læreres og skolelederes bevisstgjøring og læring, og viser at det er det praktiske arbeidet som har hatt størst betydning i denne sammenheng. Lærere og skoleledere ... -
Evaluering av LæRe-prosjektet i Oppland : læreplanarbeid, refleksjon og læring
(Forskningsrapport, Research report, 1998)Evalueringen viser at LæRe-prosjektet har bidratt til læreres og skolelederes bevisstgjøring og læring, og viser at det er det praktiske arbeidet som har hatt størst betydning i denne sammenheng. Lærere og skoleledere ... -
Evaluering av LæRe-prosjektet i Oppland: læreplanarbeid, refleksjon og læring
(Forskningsrapport;39, Research report, 1998)Evalueringen viser at LæRe-prosjektet har bidratt til læreres og skolelederes bevisstgjøring og læring, og viser at det er det praktiske arbeidet som har hatt størst betydning i denne sammenheng. Lærere og skoleledere ... -
Evaluering av Ny velferd 2040: strategisk plan for helse-, omsorgs- og velferdstjenestene i Østre Toten kommune
(Skriftserien;10/2022, Research report, 2022)I Ny velferd 2040 har man et strategisk og langsiktig blikk på hvordan de kommunale helse- og omsorgstjenester skal bli og forbli bærekraftige når etterspørselen etter tjenester forventes å øke, samtidig med at tilgangen ... -
Evaluering av ordningen med basisgrupper i allmennlærerutdanningen
(Høgskolen i Hedmark - Notat;03/2000, Working paper, 2000)Norsk: Undersøkelsen er blitt gjennomført på oppdrag av Høgskolen i Hedmark, Avdeling for lærerutdanning. Formålet har vært todelt: Å styrke beslutningsgrunnlaget når ordningen med basisgrupper i allmennlærerutdanningen ... -
Evaluering av prosjektet LÆRNO : Lærende nettverk i Oppland Hva har Høgskolen i Lillehammer lært om det å drive og lede et lærende nettverk?
(Arbeidsnotat;175, Working paper, 2006)Prosjektet Lærende Nettverk i Oppland startet høsten 2004. Det er en av 23 prosjekter i det nasjonale prosjektet Lærende nettverk. Rapporten oppsummerer resultatene fra evalueringsarbeidet som pågikk gjennom prosjektets ... -
Evaluering av Regionalt næringsprogram for landbruket i Trøndelag
(Skriftserien;16/2019, Research report, 2019)Rapporten dokumenterer gjennomføringen av et toårig forsøk i Trøndelag, der ansvaret for regionalt næringsprogram for landbruket ble overført fra fylkesmannen til fylkeskommunen fra 1.1.2018. Evalueringen inkluderer studier ... -
Evaluering av SANN-prosjektet ved Midt-Østerdal videregående skole : SANN: Skole - Arbeid - Nytenkning - Nærmiljø
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Denne rapporten er en evaluering av SANN-prosjektet ved Midt-Østerdal videregående skole. SANN står for Skole – Arbeid – Nytenkning – Nærmiljø. Kjerneaktiviteten i prosjektet er praksisperioder i arbeidslivet for ...