Blar i Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications på emneord "barnehage"
Viser treff 1-10 av 10
-
Barnehagemiljø og krenkelser: Evaluering av nettstøttet kompetanseutvikling 2018–2020
(Skriftserien;15/2020, Research report, 2020)Dette er rapporten fra den interne evalueringen av nettkurset «Barnehagemiljø og krenkelser». Nettkurset ble utviklet av Høgskolen i Innlandet 2018 og 2019, på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Barnehagene i piloten, ... -
Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena: En artikkelsamling om forsknings- og utviklingsarbeid i 17 barnehager i Hedmark
(Oppdragsrapport;09/2012, Research report, 2012)Norsk: Denne rapporten omhandler forsknings- og utviklingsarbeidet «Barnehagen som læringsmiljø og danningsarena». Hensikten med prosjektet har vært å utvikle kunnskap som kunne danne grunnlag for god kvalitativ praksis ... -
Evaluering av Drøftingsteam
(Skriftserien;06/2021, Report, 2021)Vestre Toten er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering som koordineres av Statsforvalteren (tidligere Fylkesmannen) i Innlandet. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere ... -
Evaluering av Kompetanseteam
(Skriftserien;07/2021, Report, 2021)Nordre Land er en av kommunene som er med i Pilot for programfinansiering. Pilot for programfinansiering er rettet mot kommunenes arbeid for å levere gode tjenester til utsatte barn og unge og deres familier. Et viktig mål ... -
Den flerkulturelle barnehagen i rurale områder: Nasjonal surveyundersøkelse om minoritetsspråklige barn i barnehager utenfor de store byene
(Rapport;15/2011, Research report, 2011)Norsk: I denne rapporten presenteres resultater fra en surveyundersøkelse gjennomført i barnehager i rurale strøk i sju fylker høsten 2009. 525 pedagogiske ledere og 288 styrere svarte på undersøkelsen. Undersøkelsen har ... -
Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning
(Skriftserien;15/2022, Others, 2022)I forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene ... -
Integrering – sprik mellom intensjon og realitet?
(1;2002, Research report, 2002)Rapporten er den første av to rapporter fra evalueringen som Høgskolen i Hedmark har gjort av prøveprosjektet ”Tilbud om gratis korttidsplass i barnehage for alle 5- åringer i bydel Gamle Oslo”. Oppgaven vår har vært å ... -
Læringsmiljø og pedagogisk analyse «LP Vest-Lofoten». Prosjektperiode 2018 - 2022
(Skriftserien;22/2022, Research report, 2022)«LP Vest-Lofoten» har hatt sin prosjektperiode fra 2019 til 2022. Senter for praksisrettet utdanningsforskning har i denne perioden samarbeidet med de tre kommunene i Vest-Lofoten, Moskenes, Flakstad og Vestvågøy omkring ... -
Prosjektbarnehagen og 4-åringene. Evaluering av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo.
(8;2003, Research report, 2003)Rapporten er den tredje og siste fra Høgskolen i Hedmark fra evalueringa av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo. Dette er en tilleggsrapport til Sand og Skoug (2002) ... -
Ved nåløyet : Rapport fra konferansen Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen?
(14;2003, Research report, 2003)Denne rapporten inneholder bidrag fra forskere som medvirket under konferansen «Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen?» Konferansen ble arrangert av Flerfaglig gruppe for minoritetsstudier ved Høgskolen i Hedmark ...