• Aktiviteter for kroppslig læring i matematikk for 1. til 3. trinn 

      Bjørnebye, Morten (Skriftserien;11/2022, Research report, 2022)
      Dette notatet er en delrapport til prosjektet “Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school”. I rapporten presenterer vi aktiviteter som tar i bruk skolens utemiljø, og der ...
    • Forsøk med bruk av IKT i matematikkundervisningen 

      Bradal, Ronald (Høgskolen i Hedmark - Rapport;06/2004, Research report, 2004)
      I studieårene 2001-02 og 2002-03 gjennomførte Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning i Hamar (LUH), forsøk med bruk av IKT i under-visningen. Forsøket ble kalt MIK-forsøket (media, informasjon og kommunikasjon). ...
    • «Det går an å lage ganske mye morsomt ut av læring» 

      Zachrisen, Berit (18;2003, Research report, 2003)
      Rapporten presenterer en evaluering av Puggandplay, gjennomført på oppdrag fra Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning våren 2003. Puggandplay er tenkt som et lærings- og leksehjelpprogram i fagene matematikk, ...
    • Matematikkunnskaper ved begynnelsen av videregående skole 

      Langnes, Olaf (Notat, Working paper, 2005)
      Norsk: I årene 1979-1980 ble det i Nordland gjennomført en test i matematikk ved starten av første klasse i allmennfaglig studieretning i de videregående skolene. Omtrent 1000 elever deltok hvert år. Samme test ble ...
    • Å finne veien i en «jungel av klikk» 

      Zachrisen, Berit (7;2002, Research report, 2002)
      Rapporten presenterer en evaluering av Puggandplay, gjennomført på oppdrag fra Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning våren 2002. Puggandplay er tenkt som et lærings- og leksehjelpprogram i fagene matematikk, ...