• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Skriftserien (Høgskolen i Innlandet) ISSN: 2535-5678
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Skriftserien (Høgskolen i Innlandet) ISSN: 2535-5678
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktiviteter for kroppslig læring i matematikk for 1. til 3. trinn

Bjørnebye, Morten
Research report
Published version
Thumbnail
View/Open
Skriftserien11_22_Online.pdf (5.546Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2988705
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Skriftserien (Høgskolen i Innlandet) ISSN: 2535-5678 [102]
Abstract
Dette notatet er en delrapport til prosjektet “Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school”. I rapporten presenterer vi aktiviteter som tar i bruk skolens utemiljø, og der bevegelse, lek og samhandling er sentrale elementer i arbeid med aktuelle kompetansemål i matematikk i 1. til 3. trinn. I notatet forankrer vi de kroppslige læringsaktivitetene i LK20 og i teori knyttet til forskningsfeltet ‘Embodied learning’, og vi presenterer prinsipper for design av aktivitetene. Deretter følger en beskrivelse av aktivitetene. Til slutt kommer vi med anbefalinger til lærere knyttet til regelmessig bruk av designene for kropps‐basert læring i matematikk.
 
Abstract:

This paper is a partial report of the project "Design of embodied learning tasks in mathematics for kindergarten and elementary school". The report presents activities that use the schools' outdoor environment, and where movement, play, and physical interaction are key elements for learning mathematics for 1st to 3rd graders. In the report, we anchor the bodily learning activities in the Norwegian Curriculum, LK20, and in theory related to the research field ‘Embodied Learning’, and we present principles for the design of the activities. Next, a description of the activities follows. Finally, we give recommendations to teachers related to the regular use of designs for embodied learning in mathematics.
 
Description
© Forfatteren/Høgskolen i Innlandet, 2022
Publisher
Høgskolen i Innlandet
Series
Skriftserien;11/2022

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit