• Digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 2: Ajer 

      Faugli, Bjørn; Hope, Rafael; Mølster, Terje; Wikan, Gerd (Notat, Working paper, 2008)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og ...
    • Digital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 3 

      Hope, Rafael; Wikan, Gerd; Faugli, Bjørn; Mølster, Terje (Notat, Working paper, 2009)
      Norsk: Dette er en arbeidsrapport fra forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og ...
    • En kort orientering om mennesker med utviklingshemming 

      Hagen, Kari-Janna (Notat;08/2003, Working paper, 2003)
      Dette dokumentet er en introduksjon til bedre forståelse av mennesker med (psykisk) utviklingshemming. Det beskriver kort forskjellige sider ved utviklingshemning, definisjoner, mulige årsaker, klassifisering i forhold ...
    • Om kunnskapsbasen : kunnskap, innovasjon og læring 

      Lundesgaard, Jon (Notat, Working paper, 2005)
      Norsk: Kunnskap er viktig og har også fått en økende grad av oppmerksomhet. Midler i et meget stort omfang brukes for å opprettholde og utvide samfunnets kunnskapsbase. Innovasjon (ny kunnskap) spiller en åpenbart viktig ...
    • Use of Game Based Technology at NAMA 

      Vold, Tone; McCallum, Simon (Notat, Working paper, 2009)
      Norsk: Målet med prosjektet er å teste effekten av å bruke Steel Beasts Professional (SB) i taktisk trening på Krigsskolen. Aktivitetene i prosjektet var: 1. Forberede scenario 2. Bruke scenariet som en taktisk øvelse ...