Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHope, Rafael
dc.contributor.authorWikan, Gerd
dc.contributor.authorFaugli, Bjørn
dc.contributor.authorMølster, Terje
dc.date.accessioned2010-01-22T15:15:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-82-7671-755-6
dc.identifier.issn1501-8555
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/133432
dc.description.abstractNorsk: Dette er en arbeidsrapport fra forskningsprosjektet Bruk av digitale verktøy – eleven som aktiv kunnskapsprodusent. Målsettingen med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og læring på grunnskolens ungdomstrinn. Prosjektet gjennomføres som et aksjonsforskningsprosjekt der aksjonen består i å påvirke lærerne til å bruke mer digitale verktøy i tråd med Kunnskapsløftet og kravene til digitale kompetanse. Prosjektet har fulgt elever og lærere på en ungdomsskole gjennom 9. og 10. trinn og har brukt en tilsvarende skole som referanseskole. Rapporten viser elevenes utvikling av digital kompetanse fra høsten 2007 til våren 2009. Den bygger på tre målinger av de digitale ferdighetene til elevene. Målingene er gjort ved hjelp av et spørreskjema. Rapporten er stort sett en presentasjon av data fra kartleggingen med lite forsøk på analyse.en
dc.description.abstractEnglish: This is a work report from a research project on digital literacy and learning among lower secondary learners in Norway. The overall objective is to study the possible impacts of digital literacy on learning. The project is designed as an action research project in order to improve the way digital tools are used in the learning process in the project school. It started in the autumn of 2007 and has studied the pupils’ achievements in their 9th and 10th year of school. This report is based on three surveys: at the start and at the end of the 9th year, and at the end of 10th year.
dc.format.extent579101 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesNotaten
dc.relation.ispartofseries03/2009en
dc.subjectdigital kompetanseen
dc.subjectdigitale verktøyen
dc.subjectpedagogisk bruken
dc.subjectIKTen
dc.subjectlæringen
dc.subjectungdomsskolenen
dc.titleDigital kompetanse i ungdomsskolen : arbeidsrapport 3en
dc.title.alternativeA survey of digital literacy in a Norwegian lower secondary school : work report 3en
dc.typeWorking paperen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Information and communication technology: 550en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel