dc.contributor.author | Lundesgaard, Jon | |
dc.date.accessioned | 2008-08-13T11:27:51Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.isbn | 82-7671-483-8 | |
dc.identifier.issn | 1501-8555 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/133446 | |
dc.description.abstract | Norsk: Kunnskap er viktig og har også fått en økende grad av oppmerksomhet. Midler i et meget stort omfang brukes for å opprettholde og utvide samfunnets kunnskapsbase. Innovasjon (ny kunnskap) spiller en åpenbart viktig rolle for fortsatt vekst og vel-stand. For den enkelte organisasjon er spørsmålet om hvordan en forholder seg til kunnskap i mange tilfelle avgjørende for om en har suksess eller ikke. Bidraget har karakteren av en oversikt over området og er forfattet ut fra behovet for å ha en “lec-ture note” for hånden. | en |
dc.description.abstract | English: Knowledge is important in many respects, and has been met with increased attention and interest in diverse quarters since at least the 1980s. Vast amounts of money, and time spent, are allocated to knowledge accumulation in its various forms. Innovation (new knowledge) is important for our continued prosperity. For the individual orga-nization (and individual agent), knowledge is often a key factor that makes up for the difference between success and no success. This survey is drafted out of the need to have a lecture note at hand. | |
dc.format.extent | 369302 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.relation.ispartofseries | Notat | en |
dc.relation.ispartofseries | 08/2005 | en |
dc.subject | kunnskap | en |
dc.subject | innovasjon | en |
dc.subject | læring | en |
dc.title | Om kunnskapsbasen : kunnskap, innovasjon og læring | en |
dc.title.alternative | On the knowledgebase : knowledge, innovation and learning | en |
dc.type | Working paper | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en |