• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Videoforelesninger på nettet – 2 : utprøving av nettbaserte videoforelesninger i høgskoleundervisningen over to år

Foss, Svein
Working paper
Thumbnail
View/Open
not12_2008.pdf (782.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/133474
Date
2008
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555) [90]
Abstract
Norsk: Denne rapporten handler om bruk av nettbaserte videoforelesinger i høyere

utdanning. Den beskriver et forsøk over to semestre der lærer tar opp egne

forelesninger, og gjør disse tilgjengelig i høgskolens LMS sammen med

andre visuelle elementer. Rapporten oppsummerer erfaringer med dette

arbeidet og refleksjoner knyttet til disse erfaringene. Fokus i utprøvingen

var rettet mot enkle, nære og ressursbesparende løsninger, og ønsket om å

finne ut mer om studentenes bruk av og tanker om slike løsninger. Utprøvingen

ga overveiende positive resultater og flere gode erfaringer.

Dette er andre utgave av rapporten. Den første ble publisert etter det første

semesteret (Notat 5 – 2007).
 
English: This report deals with the use of internet published and video based lectures

in higher education. It describes an experiment over two semesters

where the lecturer recorded his own lectures, and made them accessible

in the colleges LMS together with other learning objects. The report sums

up experiences from this work and reflections in relation to these experiences.

The focus in the experiment was on simple, easy-to-use, cheap solutions,

and the ambition was to find out more about the students use of and

thoughts about such learning objects. The experiment gave predominantly

positive results, and a lot of important experiences.

This is the second edition of this report. The first was published after the

first semester.
 
Series
Notat
12/2008

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit