dc.contributor.author | Taarud, Randi | |
dc.date.accessioned | 2012-05-10T08:41:28Z | |
dc.date.available | 2012-05-10T08:41:28Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.isbn | 82-7671-239-8 | |
dc.identifier.issn | 1501-8555 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/133544 | |
dc.description.abstract | ”Prosjekt praksisbarnehager” ble initiert av praksiskoordinatorene og
studieleder på førskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Hedmark. Grunnen var
ønsket om å tilby studentene en bedre praksis.Vi anvender betegnelsen
praksisbarnehage når alle førskolelærerne i samme barnehage utgjør et team som tar i
mot ei gruppe studenter.Prosjektet ble planlagt i løpet av våren og høsten 2001 og
gjennomført med en klasse andreårsstudenter i oktober – desember 2001. Den
skriftlige evalueringen ble gjort våren 2002.Konklusjon på prosjektet var at
praksisbarnehager kan utvikle bedre barnehagepraksis.Dette drøftes til slutt i
rapporten. | no_NO |
dc.description.abstract | English: “Project practice nursery school” was initiated by the coordinators of the
practice office and the leader of Pre – school Education, Hedmark College Faculty of
Education. The reason was the desire to give the students better teaching practice.
We use the word “practice nursery school” when all the nursery teachers in a Nursery
School are a team sharing the responsibility for a group of students.The project was
planned during spring and autumn 2001 and completed with a class of 2nd year
students, during six weeks in October – December 2001. The written evaluation was
done in spring 2002.The conclusion of the project says that “practice nursery schools”
may lead to a better nursery practice. This will be elaborated in this report. | |
dc.relation.ispartofseries | Høgskolen i Hedmark - Notat;04/2002 | |
dc.subject | praksis | no_NO |
dc.subject | førskolelærerutdanning | no_NO |
dc.subject | teamarbeid | no_NO |
dc.title | Prosjekt praksisbarnehage - erfaringer med teamarbeid | no_NO |
dc.type | Working paper | no_NO |
dc.source.pagenumber | 68 | no_NO |