Browsing Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) by Subject "barnehager"
Now showing items 1-5 of 5
-
Fra Pokémon til Digimon : en etisk analyse av to populære TV-serier
(Rapport, Research report, 2008-08-14)Norsk: Rapporten presenterer en analyse av to sentrale TV-serier for barn: Pokémon og Digimon. Analysen tar utgangspunkt i verdier sentrale i Rammeplan for barnehagen og Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen: • ... -
Natur-, frilufts- og gårdsbarnehager: Hva kjennetegner disse? Hva betyr de for barnas utvikling?
(Rapport;08/2011, Research report, 2011)Norsk: Rapporten beskriver en undersøkelse som ble gjennomført i 2009 og 2010. Vi har hatt tre grupper av informanter. Ansatte i et utvalg av natur-, frilufts- og gårdsbarnehager. Lærere på 1. årstrinn der noen av ... -
Personalsamarbeid i barnehagen med vekt på kommunikasjon : rapport fra et utviklingsprosjekt i Borgen barnehage
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten er en beskrivelse av et FoU arbeid som ble gjennomført i Borgen barnehage, Moelv. Målet med prosjektet var å videreutvikle personalsamarbeidet med hovedvekt på bevisstgjøring av egen rolle og kommunikasjon samt ... -
Tegning som lek : en analyse av barns narrative tegneaktivitet med utgangspunkt i sentrale kjennetegn ved symbollek
(Rapport, Research report, 2006)Norsk: Rapporten presenterer arbeidet med et prosjekt hvor vi ønsket å sammenlikne det vi har kalt fortellende tegning og symbollek. Tre karakteristiske trekk ved leken ble valgt ut: Det skapes en fortelling, det skapes ... -
Veiledning i skole og barnehage med utgangspunkt i "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen"
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten gjør først rede for "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen". Ved hjelp av praktiske eksempler vises det hvordan en kombinasjon av disse to modellene er hensiktsmessige til veiledningsbruk i ...