Blar i Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) på emneord "leseforståelse"
Viser treff 1-3 av 3
-
Lesing på ungdomstrinnet : en rapport fra et Gi rom for lesing!- prosjekt
(Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2009)Norsk: Denne rapporten er et resultat av et prosjekt knyttet til strategiplanen Gi rom for lesing!, finansiert av Utdanningsdirektoratet og med støtte fra Høgskolen i Hedmark. Rapporten bygger på intervjuer med ... -
Tekststrukturens innvirkning på leseforståelsen : En studie av fire læreboktekster for ungdomstrinnet og sju elevers lesing av dem
(Rapport, Research report, 2008-09-23)Norsk: I hvilken grad virker oppbyggingen av en læreboktekst inn på elevenes forståelse av innholdet i teksten? Dette forsøker Anne Charlotte Torvatn å belyse i denne avhandlingen. Hun har fulgt en ungdomsskoleklasses ... -
Unge lesere – fire artikler
(Rapport;2/2000, Research report, 2000)Norsk: De fire artikler belyser hver på sin måte lesingen til ungdomstrinnselever i norsk skole. Emnene for de to første artiklene er henholdsvis unges lesevaner og innholdet i den fortsatte leseundervisningen. Et didaktisk ...