• Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter 

      Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ...
    • Spesialundervisningens forutsetninger, innsatser og resultater 

      Nordahl, Thomas; Hausstätter, Rune Sarromaa (Høgskolen i Hedmark - Rapport;09/2009, Research report, 2010)
      Norsk: Evalueringen av situasjonen til elever med særlige behov under Kunnskapsløftet ble gjennomført i perioden 2007–2008. Denne evalueringen ble gjort med utgangspunkt i en rekke ulike empiriske kilder. I tillegg fra ...
    • «Tilfeldighetenes spill»: En kartlegging av spesialundervisning 1–4 timer pr. uke 

      Knudsmoen, Hege; Løken, Gro; Nordahl, Thomas; Overland, Terje (Rapport;09/2011, Research report, 2011)
      Norsk: I denne kartleggingen av spesialundervisningen til elever som mottar fra 1–4 timer pr. uke er det gjennomført både en kvantitativ kartlegging og en kvalitativ studie i form av intervjuer med representanter fra ...