Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjeldstad, Walborg
dc.date.accessioned2010-01-25T10:20:53Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-82-7671-771-6
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/133760
dc.description.abstractNorsk: Rapporten er en oppsummering av inntrykk og informasjon etter en studietur i Namibia der hensikten var å få et innblikk i hvordan noen utvalgte folkestammer lever og bygger sine tradisjonelle hytter. Namibia ble valgt fordi Elverum er vennskapsby med Tsumeb, og Høgskolen har et utstrakt samarbeid med flere studiesteder og utveksling av studenter og lærere i Namibia. Rapporten er også en videreføring i prosjektet Tankeverk – skaperverk – byggverk, et FoU-arbeid som er gjennomført ved Høgskolen i Hedmark (LUNA), Institutt for kunstfag og informasjonsvitenskap. Tidligere rapporter i dette prosjektet er Rapport nr. 9 – 2007 som gir eksempler på stilepokene inn arkitektur gjennom tidene, samt beskrivelse av utvalgte bygg i nærmiljøet Elverum. Rapport nr. 14 – 2008, Høgskolen i Hedmark, inneholder et gjennomført didaktisk opplegg med en gruppe elever ved Elverum ungdomsskole, samt studenter ved Høgskolen i Hedmark. Hensikten var å finne ut om opplegg om emnet arkitektur kan skape bevisste kunnskaper og estetiske holdninger.en
dc.description.abstractEnglish: The report is a summary of impressions and information from a study tour in Namibia. The intention was to gain inside information about how some tribes in Namibia live and build their traditional huts. Namibia was chosen because Tsumeb is Elverum`s friendshiptown, and the University College of Hedmark has an extended collaboration with different colleges, exchanging students and teachers in Namibia. The report is also a continuation of the project Thinking – Creating – Building, a Recearch and Development work carried out at the University College of Hedmark, by the Department of Art and Information Technology. Earlier reports in this project is Report nr. 9 – 2007, containing examples of architectural styles through the ages as well as buildings in the town of Elverum. Report nr. 14 – 2008, University College of Hedmark, contains a didactic program for a group of pupils at Elverum Lower Secondary School as well as Art Students at the University College of Hedmark. The purpose of the project was to search if the topic architecture can create knowledge and esthetic attitudes.
dc.format.extent2137252 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Hedmark - Rapporten
dc.relation.ispartofseries19 - 2009en
dc.subjectkulturen
dc.subjectarkitekturen
dc.subjectfolkestammer i Namibiaen
dc.titleTankeverk – skaperverk – byggverk : inntrykk fra en studietur om kultur og bolig hos noen folkestammer i Namibia.en
dc.title.alternativeThinking – Creating – Buildingen
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Cultural science: 060en
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Architecture and design: 140en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel