Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasen, Joar
dc.contributor.authorEngen, Thor Ola
dc.contributor.authorNes, Kari
dc.date.accessioned2012-05-12T12:24:23Z
dc.date.available2012-05-12T12:24:23Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.isbn82-7671-299-1
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/134072
dc.description.abstractDenne rapporten inneholder bidrag fra forskere som medvirket under konferansen «Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen?» Konferansen ble arrangert av Flerfaglig gruppe for minoritetsstudier ved Høgskolen i Hedmark i september 2002. Fra både inn- og utland samlet den over 200 deltakere med så vel forskerbakgrunn som tilknytning til undervisning og forvaltning. Bidragsyterne representerte fagmiljøer i Norge, Sverige, Danmark og USA. «Hva viser egentlig de store skoleprestasjonsundersøkelsene?» «Hva kan ligge bak de svake resultatene og de store variasjonene i minoritetsspråklige elevers skoletilpasning?» «Kan man si noe om hvilke undervisningsstrategier som virker best?» «Hvordan kan innlæringen av majoritetsspråket og fagene eventuelt gjøres mer effektiv?» Disse og beslektede problemstillinger ble belyst og debattert – flerfaglig og flernasjonalt.no_NO
dc.description.abstractEnglish: This report contains contributions in writing from researchers attending the conference «How do minority pupils fare in school?» The conference was arranged by Hedmark University College's «Multidiciplinary Group for Minority Studies» in September 2002. The conference's more than 200 participants represented research communities in Norway, Sweden, Denmark and the USA. «What can we learn from the major research programs on academic achievement?» «What factors explain the low academic achievement of minority language students?» «What do we know about efficient teaching strategies?» «How can the learning of the majority language and of the various subjects be made more efficient?» These and related issues were debated – multidiciplinary and multinationally.
dc.relation.ispartofseries14;2003
dc.subjectskoleno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.subjectspråklige minoritetseleverno_NO
dc.subjectskoleprestasjonerno_NO
dc.titleVed nåløyet : Rapport fra konferansen Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen?no_NO
dc.title.alternativeAt the Needle's Eyeno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber270no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel