Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHope, Rafael
dc.contributor.authorMølster, Terje
dc.contributor.authorWikan, Gerd
dc.date.accessioned2008-08-12T14:47:01Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/134082
dc.description.abstractNorsk: Denne rapporten er et resultat av fou-prosjektet Digitale medier i global læring. Målsettingen med prosjektet er å vinne erfaringer med digitale medier som verktøy i global undervisning. Som en del av prosjektet er det gjort en undersøkelse av multimediebaserte læringsressursers innvirkning på læringsutbyttet i global undervisning på 10. skoletrinn i grunnskolen. Undersøkelsen ble gjennomført høsten 2004 og omfatter 142 elever fordelt på fire ungdomsskoler. Tre av skolene brukte ulike kombinasjoner av digitale læremidler i tillegg til tradisjonelle læremidler. Elevene ved den fjerde skolen fungerte som kontrollgruppe ved at de bare brukte tradisjonelle læremidler. Kunnskapsnivået til elevene ble undersøkt før og etter undervisningsperioden for å måle framgangen til den enkelte elev. I tillegg er det gjort intervjuer med lærerne for å kartlegge forskjeller i undervisningsopplegg og andre rammebetingelser.en
dc.description.abstractEnglish: This occasional paper reports tentative results from a survey on the impact of multimedia based learning resources in Global Learning. The work is part of the project Digital Media in Global Learning. The overall objective of this project is to learn more about how digital media can enhance the quality of Global Learning. The survey was carried out in 2004 and includes 142 pupils in four Norwegian secondary schools. Three of the schools used different combinations of digital learning resources in addition to traditional resources. The fourth school, being a comparative group, only used traditional resources. The level of knowledge was investigated before and after a period of teaching by recording test scores for each individual pupil in order to measure individual progress. Interviews with the teachers have been carried out and general information about the schools has been collected in order to consider possible differences in learning environments.
dc.format.extent388198 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesRapporten
dc.relation.ispartofseries02/2006en
dc.subjectmultimediaen
dc.subjectdigitale medieren
dc.subjectglobal læringen
dc.subjectlæringsutbytteen
dc.titleMultimedier i global læringen
dc.title.alternativeMultimedia in global learningen
dc.typeResearch reporten
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Information and communication technology: 550en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel