Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorZachrisen, Berit
dc.date.accessioned2012-06-28T08:46:40Z
dc.date.available2012-06-28T08:46:40Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.isbn82-7671-116-2
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/134098
dc.description.abstractNorsk: Rapporten setter fokus på lekens plass i småskolen. Problemstillingen som drøftes er: Hvordan kan lek som arbeidsmetode integreres i småskolens pedagogikk? Leken sees på både som en avgrenset virksomhet og som en mental holdning. Disse to innfallsvinklene drøftes hver for seg. I realiteten har de selvsagt mye felles. I drøftingen av lek som en avgrenset virksomhet står rammelek sentralt. Drøftingen bygger på følgende materiale: 1) fem FoU-arbeider, 2) data fra intervju av fire lærere om deres erfaringer med lek i småskolen og 3) en utprøving av rammelek i en 6-årsgruppe.no_NO
dc.description.abstractEnglish: The report focuses on the role of play in the Primary School. The question discussed is: How can play as a method be integrated in the educational work in Primary School? Play is seen both as a limited activity and as a mental attitude. These two angles are separately discussed. In reality, the two angles have of course a lot in common. In the discussion of play as an activity, “frame play” is central. The discussion is based upon this material: 1) Five research and development projects, 2) data from interviews of four teachers about their experiences with play in Primary School and 3) a testing of “frame play” in a group of 6-year old children.
dc.language.isoengno_NO
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Hedmark - Rapport;6/2000
dc.subjectlekno_NO
dc.subjectsmåskoleno_NO
dc.subjectskoleno_NO
dc.titleNår leken blir skolemodenno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel