• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inntakskarakterer og utgangskarakterer, tilfellet Høgskolen i Hedmark 2003–2011

Mønness, Erik Neslein
Research report
Thumbnail
Åpne
rapp05_2013.pdf (469.0Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/134142
Utgivelsesdato
2013
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Sammendrag
Norsk: Alle enkelteksamensbedømminger ved Høgskolen i Hedmark i årene siden 2003, 94294 i alt, tatt av studenter

med elektronisk vitnemål fra videregående skole, er analysert for sammenhenger med resultat fra videregående

skole, kjønn, opprinnelsesfylke med mer. Dataene er aggregert på tre nivåer, person, person*avdeling samt

person*avdeling*fagområde.

Det er beregnet studiepoengsveid gjennomsnittskarakter. Dataene er analyser ved hjelp av grafiske fremstillinger,

box-plot samt veiet multippel regresjon. Om lag 20 til 30 % av høgskolekaraktervarisjonen kan forklares ved hjelp av

karakter fra videregående skole og øvrige parametere. Det avdekkes en stabilitet over tid, avdeling og fagområder.
 
English: Individual, single-course grades from every student during the years 2003–2011, 94294 in total (restricted to students

with electronic diploma from high school) are analyzed for correlation between high school grade and college

grades. The analysis incorporates variable like gender, county (where fulfilling high school) and more. The

analysis is based on credit-weighted mean college grades. The grades are aggregated on three levels; person,

person*department, person*department* subject area. The evaluation is made by graphical displays, Box-plots and

weighted multiple regressions. About 20 to 30 % of college grade variation can be accounted for by high school

results. There is stability over time, department and subject area.
 
Serie
Rapport;05/2013

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit