Blar i Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed på forfatter "Østerås, Bergljot"
-
Bruk av praksisfortellinger for å skape sammenheng mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen
Halmrast, Gudrun Sælen; Taarud, Randi; Østerås, Bergljot (Journal article; Peer reviewed, 2013)Artikkelen stiller spørsmål ved hvordan det kan skapes sammenheng og mening mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen. Grunnlaget for artikkelen er et forsknings- og utviklingsarbeid ved førskolelærerutdanningen ... -
Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen
Halmrast, Gudrun Sælen; Østerås, Bergljot (Journal article; Peer reviewed, 2014)Norsk: Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen skjer i skjæringspunktet mellom teori og praksis og er særlig knyttet til profesjonsdannelse. Som pedagogikklærere i utdanningen er vi opptatt av å legge til rette ... -
Nye møter med Rødhette og ulven
Østerås, Bergljot; Halmrast, Gudrun Sælen (Journal article; Peer reviewed, 2015)Norsk: Utgangspunktet for artikkelen er en grunnleggende tanke om at bevegelser mellom det kjente og det ukjente kan åpne opp for ny forståelse og mening. I produktive prosesser skaper og gjenskaper vi oss selv og den ...