• Bruk av praksisfortellinger for å skape sammenheng mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen 

      Halmrast, Gudrun Sælen; Taarud, Randi; Østerås, Bergljot (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      Artikkelen stiller spørsmål ved hvordan det kan skapes sammenheng og mening mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen. Grunnlaget for artikkelen er et forsknings- og utviklingsarbeid ved førskolelærerutdanningen ...
    • Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen 

      Halmrast, Gudrun Sælen; Østerås, Bergljot (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Norsk: Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen skjer i skjæringspunktet mellom teori og praksis og er særlig knyttet til profesjonsdannelse. Som pedagogikklærere i utdanningen er vi opptatt av å legge til rette ...
    • Nye møter med Rødhette og ulven 

      Østerås, Bergljot; Halmrast, Gudrun Sælen (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Norsk: Utgangspunktet for artikkelen er en grunnleggende tanke om at bevegelser mellom det kjente og det ukjente kan åpne opp for ny forståelse og mening. I produktive prosesser skaper og gjenskaper vi oss selv og den ...