• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • View Item
  •   Home
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen

Halmrast, Gudrun Sælen; Østerås, Bergljot
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Halmrast_Oesteraas.pdf (87.82Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/273786
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed [1618]
Original version
Halmrast, G. S. & Østerås, B. (2014). Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen. Uniped, 37(2), 70-80.  
Abstract
Norsk:

Danningsprosesser i barnehagelærerutdanningen skjer i skjæringspunktet

mellom teori og praksis og er særlig knyttet til profesjonsdannelse.

Som pedagogikklærere i utdanningen er vi opptatt av å legge til rette for

undervisningssituasjoner som gir mening for studentene. Vår praksis er

fundert i ulike perspektiver på danning, og skjer innenfor noen didaktiske

rammer som gir føringer for undervisningen. For å bli mer bevisste på de

pedagogiske danningsperspektivene vi er en del av, har vi sett på hvordan

analyse av praksisfortellinger kan åpne opp for og invitere studentene inn i

danningsprosesser. Vi diskuterer våre inntrykk og erfaringer med denne

læringsstrategien ut fra to teoretiske hovedperspektiver på danning og i

forhold til de overordnede samfunnsmessige rammene undervisninger

opererer innenfor. Den etiske dimensjon er også sentral i artikkelen.
 
English:

Preschool teacher education takes place in the meeting place between

theory and practice and is in particular related to professional training.

As instructors in pedagogy within education, we are committed to

facilitating teaching situations that are meaningful to students. Our

practice is grounded in different perspectives on education and occurs

within a didactic framework that provides guidelines for teaching. To

increase knowledge about the pedagogical perspectives we use, we have

looked at how shared reflection on practical situations can open up and

invite students into the bildung process. We discuss our impressions and

experiences with this learning strategy based on two main theoretical

perspectives on bildung and in relation to the overall societal framework

in which teachings operates. The ethical dimension is also central to the

article.
 
Description
This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons CC-BY 4.0 License. Citation: Uniped 2014, 37: 21903 - http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v37.21903
Publisher
Universitetsforlaget
Journal
UNIPED : tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit