Blar i Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed på forfatter "Bjørgen, Anne Mette"
-
Boundary crossing and learning identities – digital storytelling in primary schools
Bjørgen, Anne Mette (Journal article; Peer reviewed, 2010)This article contributes to academic discussions on how digital storytelling in an educational setting may have potential to build and develop learning identities, agency and digital competences. With a socio-cultural ... -
Dealing with increased complexity. Teachers’ reflections on the use of tablets in school
Bjørgen, Anne Mette; Fritze, Yvonne; Haugsbakk, Geir Olav (Peer reviewed; Journal article, 2021)This article focuses on the emerging complexity that schools and teachers are currently addressing – a complexity that comprises one of the key characteristics of society today. The article explores how teachers in primary ... -
Faglærere som ressurs i prosjekter med teknologi i fleksibel høyere utdanning
Bjørgen, Anne Mette; Berntsen, Astrid (Peer reviewed; Journal article, 2015)Artikkelen belyser faglærernes opplevelse av planlegging og gjennomføring av et fleksibelt høgskolestudium der bruk av blogg skulle prøves ut. Analyser av intervjuer med faglærerne og spørreskjema mot studentene viser ... -
Faglærere som ressurs i prosjekter med teknologi i fleksibel høyere utdanning
Bjørgen, Anne Mette; Berntsen, Astrid (Peer reviewed; Journal article, 2015)Artikkelen belyser faglærernes opplevelse av planlegging og gjennomføring av et fleksibelt høgskolestudium der bruk av blogg skulle prøves ut. Analyser av intervjuer med faglærerne og spørreskjema mot studentene viser at ... -
When student-activating teaching conflict with students' desire for efficiency. A communication perspective on undergraduate students' media use
Bjørgen, Anne Mette (Peer reviewed; Journal article, 2020)