Show simple item record

dc.contributor.authorHalmrast, Gudrun Sælen
dc.contributor.authorTaarud, Randi
dc.contributor.authorØsterås, Bergljot
dc.date.accessioned2013-10-22T11:12:29Z
dc.date.available2013-10-22T11:12:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationHalmrast, Gudrun Sælen, Taarud, Randi, & Østerås, Bergljot. (2013). Bruk av praksisfortellinger for å skape sammenheng mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 97(1), 17-27.no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/134566
dc.descriptionDette er postprint-versjonen av en fagfellevurdert artikkel publisert i Norsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.description.abstractArtikkelen stiller spørsmål ved hvordan det kan skapes sammenheng og mening mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningen. Grunnlaget for artikkelen er et forsknings- og utviklingsarbeid ved førskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Hedmark. Ut fra et sosiokulturelt læringsperspektiv drøfter vi hvordan analyse av praksisfortellinger i møter mellom studenter, praksislærere og pedagogikklærer kan fungere som en læringsstrategi og bidra til refleksjon som øker den profesjonelle kompetansen hos studentene. Våre funn viser at dette er krevende, og at intensjonen om læring og utvikling i et dialogisk forhold i stor grad avhenger av rammene for møtet, deltakerne og de muligheter som skapes i selve møtet.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectførskolelærerutdanningno_NO
dc.subjectpraksisfortellingerno_NO
dc.subjectlæringsstrategino_NO
dc.titleBruk av praksisfortellinger for å skape sammenheng mellom praksis og teori i førskolelærerutdanningenno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber17-27no_NO
dc.source.volume97no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue1no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record