• English
    • norsk
  • norsk 
    • English
    • norsk
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Høgskolen i Innlandet
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Høgskolen i Innlandet
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sammenhengen mellom naturvitenskapelig produkt og prosess - En studie av dialoger fra utforskende arbeid i naturfag relatert til stoffer og stoffers endring

Øyehaug, Anne Bergliot; Anne, Holt
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Øyehaug og Holt.pdf (445.7Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/134568
Utgivelsesdato
2013
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed [917]
Originalversjon
https://www.journals.uio.no/index.php/nordina/article/view/625
Sammendrag
This paper reports from a study where a teacher and researchers collaborated on designing science teaching promoting scientific inquiry (processes of science) and science content (product of science) for a group of students (age 11 – 13). A wide range of data from students’ performance in combining science product and processes were collected during a two year period. Results indicate that students combined product (matter and change of matter) and processes of science (making hypotheses,

suggesting research design and evaluating evidence) and that these aspects support each other in science learning. The ability of linking product and process differed among students and varied from one scientific method to the other. To succeed in linking science content and processes of science it is

important to scaffold student understanding, like providing templates and asking rich and relevant questions.
Beskrivelse
Øyehaug, A. B. and A. Holt (2013). Sammenhengen mellom naturvitenskapelig produkt og prosess - En studie av dialoger fra utforskende arbeid i naturfag relatert til stoffer og stoffers endringer. NorDiNa : Nordic Studies in Science Education 9(1): 33-49.
Tidsskrift
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education

Kontakt oss

Personvernerklæring
Basert på DSpace software

Levert av Unit
 

 

Bla i denne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterBla i hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss

Personvernerklæring
Basert på DSpace software

Levert av Unit