Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHigdem, Ulla
dc.contributor.authorLien, Gudbrand
dc.contributor.authorSandvik, Kristin
dc.date.accessioned2010-02-04T10:18:51Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationHigdem, Ulla; Lien, Gudbrand; Sandvik, Kristin (2009) Pedagogiske mapper for digital dokumentasjon og deling av kompetanse Uniped, årgang 32, 3/2009, s. 30–43en
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144646
dc.description.abstractPedagogiske mapper blir i økende grad nasjonalt og internasjonalt benyttet til dokumentasjon og deling av pedagogisk kompetanse. I denne artikkelen ser vi nærmere på dette fenomenet, hva som er rasjonalet bak digitale pedagogiske mapper og hvordan disse kan benyttes i undervisnings- og kompetansesammenheng. Vi konsentrerer oss om de sidene ved digitale pedagogiske mapper som har formål om kompetansevurdering og -deling i høyere utdanning. Med utgangspunkt i bibliotekets undervisningstilbud, ser vi på digitale mapper knyttet til markedsføring av egen virksomhet. Vårt spørsmål er om pedagogiske mapper gir mulighet for en bredere og mer fyllestgjørende vurdering av pedagogisk kompetanse og utviklingsarbeid, individuelt og kollektivt, enn hva som er mulig innenfor dagens universitets- og høyskolepraksis.en
dc.format.extent526714 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten
dc.subjectPedagogikken
dc.subjectPedagogiske mapperen
dc.titlePedagogiske mapper for digital dokumentasjon og deling av kompetanseen
dc.typePeer revieweden
dc.typeJournal article
dc.source.pagenumber30-43en
dc.source.volume32en
dc.source.journalUnipeden
dc.source.issue3en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel