Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjerkol, Maren
dc.date.accessioned2012-08-17T10:13:45Z
dc.date.available2012-08-17T10:13:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144679
dc.description.abstractBakgrunn og hensikt: Hovedtema for denne studien er hvordan Inn På Tunet kan motivere elever til videre skolegang. Hensikten med studien har vært å finne ut mer om hvordan IPT fungerer som supplement og som et tilbud for skolen, hvordan bonden på IPT fungerer og rettelegger, og hvordan det blir samarbeidet mellom de ulike etatene. Studienes diskusjonsdel er rettet mot å belyse hvordan Inn På Tunet kan motivere elever til å fullføre skolen. Design og metode: Studien er gjennomført etter en kvalitativ metode. Det ble utført semi strukturerte intervju. Hvor jeg intervjuet fem Inn På Tunet bønder som arbeider i tre ulike fylker. Intervjuanalyser er gjort ut fra et konstruktivistisk grounded theory design, basert på Charmaz design. Resultater: Funnene viser at IPT som alternativ opplæringsarena kan funger godt for enkelte elever. Det er ingen IPT-gårder som er like, og bøndene på gården har en fremtredende rolle i tilbudets kvalitet. Ikke alle elever har, eller trenger, et slikt tilbud, men for noen kan dette være et godt vellfungerende tilbud fra skolen. Det er mangel på alternative opplæringsarenaer, og IPT kan være et godt tilbud som skolen kan bruke. Nøkkelord: Inn på tunet, taus kunnskap, alternativ opplæringstilbud, mestring, motivasjon, selvoppfatning, tilpasset opplæring, økologisk teori, sosial læringsteori, sosial kognitiv teori, sosiokulturell læringsteori.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleDu er god nok, du trenger ikke være best, men du er god nok: Inn på tunet – Den skjulte pedagogiske skattenno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.source.pagenumber89no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel