Fleksibilitet og læring : Rapport om videreutvikling av studiet ”Omstilling og forhandlinger” ved Høgskolen i Lillehammer
Working paper
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144780Utgivelsesdato
1998Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne rapporten diskuterer muligheten for en videreutvikling av studiet ”Omstilling
og forhandlinger” i retning av større fleksibilitet. Fleksibilitet er her definert ut fra
studiesituasjon, faglig innhold og i forhold til tid og sted.
Diskusjonen baserer seg på intervjudata fra det første kullets studenter, supplert med
noen intervju av studenter fra annet kull. Studentene ved dette studiet er voksne,
fulltidsansatte i kommunesektoren. Gjennom å kartlegge studentens vurdering av
egen studiesituasjon, diskuteres fleksibilitet i forhold til studentens ønske om
studiekvalitet og tilretteleggelse for læring. Det blir også lagt til grunn synspunkter på
hva et hybridt læremiddel (læremiddel som kombinerer CD-rom og Internett i felles
grensesnitt), utviklet for dette studiet, bør inneholde og ivareta, med utgangspunkt i
de studieerfaringer studentene har gjort.
Utgiver
Høgskolen i LillehammerSerie
Arbeidsnotat78