dc.contributor.author | Bjørgen, Anne Mette | |
dc.contributor.author | Vangen, Pia | |
dc.date.accessioned | 2011-02-21T10:26:22Z | |
dc.date.available | 2011-02-21T10:26:22Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 0806-8348 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144810 | |
dc.description.abstract | Prosjektet Lærende Nettverk i Oppland startet høsten 2004. Det er en av 23 prosjekter i det nasjonale prosjektet Lærende nettverk. Rapporten oppsummerer resultatene fra evalueringsarbeidet som pågikk gjennom prosjektets toårige periode. Formålet var å finne hvilke drivkrefter i vår tilrettelegging og ledelse som gjorde at nettverket fungerte som en god læringsarena for de deltakende skolene. Vi har belyst spørsmålene over på tre nivåer: Samarbeid høgskole – grunnskoler, tilrettelegging av samlingene og skoleprosjektene. Våre tre viktigste erfaringene er: A) Læring i nettverk er hardt arbeid over tid. B) Det var nødvendig å justere vante foretillinger omkring roller i, og mellom høgskole- og praksisfelt for at læring og utvikling kunne skje. C) Nettverksmetoden er en komplisert, med god metode og innovativ mekanisme for skoleutvikling. | en_US |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat;175 | |
dc.subject | Lærende nettverk | en_US |
dc.subject | selvevaluering | en_US |
dc.subject | pedagogisk bruk av IKT | en_US |
dc.title | Evaluering av prosjektet LÆRNO : Lærende nettverk i Oppland Hva har Høgskolen i Lillehammer lært om det å drive og lede et lærende nettverk? | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | en_US |
dc.source.pagenumber | 30 | en_US |