dc.contributor.author | Nordkvelle, Yngve Troye | |
dc.date.accessioned | 2011-03-07T11:35:50Z | |
dc.date.available | 2011-03-07T11:35:50Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.issn | 0806-8348 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144822 | |
dc.description.abstract | I dette arbeidsnotatet prøves det å trekke noen grove linjer for hvordan man har oppfattet og foreskrevet undervisning i høyere utdanning i løpet av utviklingen av den høyere utdanning, spesielt knyttet til universitetene i Nord-Europa. Forelesningens utvikling, læreboken og seminarets utvikling er skissert for å gi en smule bakgrunn for å forstå de endringer dagens høyere utdanning er utsatt for, særlig med hensyn til hvilken rolle forelesningen og studentenes egen aktivitet skal ha | en_US |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat;148 | |
dc.title | Høgskoledidaktiske riss : momenter til en historie om undervisningsdialogen i høyere utdanning fram til 1900-tallet | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 43 | en_US |