Melankoliens pedagogikk - en fortelling om kjærlighet og kunst
dc.contributor.author | Haaland, Øivind | |
dc.date.accessioned | 2013-11-18T09:20:32Z | |
dc.date.available | 2013-11-18T09:20:32Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.issn | 0807-2647 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144941 | |
dc.description.abstract | Dette er et innlegg i en knapt eksisterende debatt om pedagogikk i det postmoderne. Det identifiseres tre måter å forholde seg til pedagogikkfagets krise på: 1) den ureflekterte optimismen eller det naive forholdningssettet, 2) det ironiske forholdningssettet og 3) det melankolske forholdningssettet. Rapporten representerer et forsøk på å trekke lærdom av det melankolske og utforme melankoliens eller (dens positive motstykke) kjærlighetens pedagogikk som svar på hva postmoderne pedagogikk bør innebære. | no_NO |
dc.format.mimetype | ||
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Forskningsrapport;49 | |
dc.subject | Postmoderne pedagogikk | no_NO |
dc.subject | estetisk erfaring | no_NO |
dc.title | Melankoliens pedagogikk - en fortelling om kjærlighet og kunst | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 69 | no_NO |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Lillehammer Forskningsrapport [74]
Avsluttet