dc.contributor.author | Thurston, Miranda N. | |
dc.contributor.author | Storberget, Ida | |
dc.date.accessioned | 2014-09-09T13:51:52Z | |
dc.date.available | 2014-09-09T13:51:52Z | |
dc.date.issued | 2014-09-09 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7671-948-2 | |
dc.identifier.issn | 1501-8563 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/219195 | |
dc.description.abstract | I Norge, som andre steder, har bekymringen rundt økningen i overvekt, fedme og psykiske
helseproblemer hos barn, samt rundt det økte frafallet fra skolen vokst. ‘Aktiv læring’ har vokst fram
som en potensiell motvekt til disse problemene, da det stimulerer både til fysisk og mental aktivitet i
læringssituasjoner. Denne evalueringen fokuserer på et spesifikt aktiv læring-prosjekt – Aktiv Læringkursene,
et underprosjekt i Sør-Østerdal – En region i Bevegelse-prosjektet, som tar sikte på å utvikle
læreres aktive tilnærminger til læring. | nb_NO |
dc.description.abstract | In Norway as elsewhere, there has been heightened anxiety in recent years about the increase in
childhood overweight, obesity and mental health problems, as well as young people’s disengagement
from school and early dropout. ‘Active learning’ has (re)emerged as a potential antidote to these
concerns associated as it is with engaging both physical and mental activities in learning situations.
This evaluation focuses on a specific active learning project – the ALP course, a sub-project of the
Sør-Østerdal Region in Motion project – that sought to develop teachers’ active learning styles. | |
dc.language.iso | eng | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;6/2014 | |
dc.subject | active learning | nb_NO |
dc.subject | theory of change | nb_NO |
dc.subject | teaching styles | nb_NO |
dc.subject | organizational context | nb_NO |
dc.subject | evaluation | nb_NO |
dc.subject | aktiv læring | nb_NO |
dc.subject | endringsteori | nb_NO |
dc.subject | undervisningsmetoder | nb_NO |
dc.subject | organiseringskontekst | nb_NO |
dc.subject | evaluering | nb_NO |
dc.title | Sør-Østerdal Region-in-Motion project: A rapid evaluation of the Active Learning Project | nb_NO |
dc.title.alternative | Sør-Østerdal – En region i bevegelse: Evaluering av Aktiv Læring-prosjektet | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | xiii, 56 | nb_NO |