Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThurston, Miranda N.
dc.contributor.authorStorberget, Ida
dc.date.accessioned2014-09-09T13:51:52Z
dc.date.available2014-09-09T13:51:52Z
dc.date.issued2014-09-09
dc.identifier.isbn978-82-7671-948-2
dc.identifier.issn1501-8563
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/219195
dc.description.abstractI Norge, som andre steder, har bekymringen rundt økningen i overvekt, fedme og psykiske helseproblemer hos barn, samt rundt det økte frafallet fra skolen vokst. ‘Aktiv læring’ har vokst fram som en potensiell motvekt til disse problemene, da det stimulerer både til fysisk og mental aktivitet i læringssituasjoner. Denne evalueringen fokuserer på et spesifikt aktiv læring-prosjekt – Aktiv Læringkursene, et underprosjekt i Sør-Østerdal – En region i Bevegelse-prosjektet, som tar sikte på å utvikle læreres aktive tilnærminger til læring.nb_NO
dc.description.abstractIn Norway as elsewhere, there has been heightened anxiety in recent years about the increase in childhood overweight, obesity and mental health problems, as well as young people’s disengagement from school and early dropout. ‘Active learning’ has (re)emerged as a potential antidote to these concerns associated as it is with engaging both physical and mental activities in learning situations. This evaluation focuses on a specific active learning project – the ALP course, a sub-project of the Sør-Østerdal Region in Motion project – that sought to develop teachers’ active learning styles.
dc.language.isoengnb_NO
dc.relation.ispartofseriesRapport;6/2014
dc.subjectactive learningnb_NO
dc.subjecttheory of changenb_NO
dc.subjectteaching stylesnb_NO
dc.subjectorganizational contextnb_NO
dc.subjectevaluationnb_NO
dc.subjectaktiv læringnb_NO
dc.subjectendringsteorinb_NO
dc.subjectundervisningsmetodernb_NO
dc.subjectorganiseringskontekstnb_NO
dc.subjectevalueringnb_NO
dc.titleSør-Østerdal Region-in-Motion project: A rapid evaluation of the Active Learning Projectnb_NO
dc.title.alternativeSør-Østerdal – En region i bevegelse: Evaluering av Aktiv Læring-prosjektetnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumberxiii, 56nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel