dc.contributor.author | Topal, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2015-12-16T09:18:27Z | |
dc.date.available | 2015-12-16T09:18:27Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2367872 | |
dc.description | Dybdemaster, 120 poeng | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som er utarbeidet etter et semistrukturert eller delvis strukturert forskningsintervju. Studien har et fenomenologisk preg og har følgende problemstilling: "Hvordan kan en forklare frafall i vedieregående opplæring blant unge og hvilken betydning har det for arbeidsledighet?"
Studien viser at frafall i videregående opplæring påvirker arbeidsledigheten hos unge. I studien kommer det fram at de som kun har grunnskole eller videregående skole som høyeste fullførte utdanning vil ha vanskeligheter med å komme inn på arbeidsmarkedet. Samtidig tyder funnene på at det også er andre faktorer som påvirker gjennomføringen av videregående opplæring ot tilknytningen til arbeidsmarkedet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/no/ | * |
dc.subject | arbeidsmarked | nb_NO |
dc.subject | utdanning | nb_NO |
dc.subject | arbeidsledighet | nb_NO |
dc.title | Hvordan kan en forklare frafall i videregående opplæring blant unge og hvilken betydning har det for arbeidsledighet? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 82 | nb_NO |