Show simple item record

dc.contributor.authorTopal, Erdem
dc.date.accessioned2015-12-16T09:18:27Z
dc.date.available2015-12-16T09:18:27Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2367872
dc.descriptionDybdemaster, 120 poengnb_NO
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en kvalitativ studie som er utarbeidet etter et semistrukturert eller delvis strukturert forskningsintervju. Studien har et fenomenologisk preg og har følgende problemstilling: "Hvordan kan en forklare frafall i vedieregående opplæring blant unge og hvilken betydning har det for arbeidsledighet?" Studien viser at frafall i videregående opplæring påvirker arbeidsledigheten hos unge. I studien kommer det fram at de som kun har grunnskole eller videregående skole som høyeste fullførte utdanning vil ha vanskeligheter med å komme inn på arbeidsmarkedet. Samtidig tyder funnene på at det også er andre faktorer som påvirker gjennomføringen av videregående opplæring ot tilknytningen til arbeidsmarkedet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/no/*
dc.subjectarbeidsmarkednb_NO
dc.subjectutdanningnb_NO
dc.subjectarbeidsledighetnb_NO
dc.titleHvordan kan en forklare frafall i videregående opplæring blant unge og hvilken betydning har det for arbeidsledighet?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242nb_NO
dc.source.pagenumber82nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 3.0 Norge