dc.contributor.author | Løvstad, Karl Martin | |
dc.date.accessioned | 2016-04-20T13:45:36Z | |
dc.date.available | 2016-04-20T13:45:36Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2386552 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Motivasjon og læring henger sammen. Målet med denne oppgaven er å undersøke ved hjelp av teoretiske rammer
og kvalitativ metode hvordan tre matematikklærere på ulike trinn i barneskolen arbeider for å motivere elevene
sine. Resultatene viser en felles oppfatning av faktorer som er avgjørende for elevers motivasjon i
matematikkfaget: lærerens engasjement, langsiktige mål og variert undervisning, læring i fellesskap og
virkelighetsnær matematikk. Dette er faktorer der et betydelig ansvar ligger hos læreren, dersom elevene skal få
økt motivasjon og forståelse for matematikk. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
Motivation and learning are interrelated. The aim for this thesis is by theoretical framework and qualitative methods,
investigate how three mathematics teacher at different levels in elementary school work to motivate their students.
The results show a common perception by factors that are decisive for the students´ motivation in the subject
mathematics: the teacher´s dedication, long-term aims and varied teaching, learning in a community and realitybased
math. These are factors where a significant degree of responsibility lies on the teacher, in order to give the
students increased motivation and understanding of mathematics. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | matematikk | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.subject | læring | nb_NO |
dc.title | ”Motivasjon og læring i matematikk” | nb_NO |
dc.title.alternative | ”Motivation and learning in mathematics” | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 31 | nb_NO |