Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøvstad, Karl Martin
dc.date.accessioned2016-04-20T13:45:36Z
dc.date.available2016-04-20T13:45:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2386552
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Motivasjon og læring henger sammen. Målet med denne oppgaven er å undersøke ved hjelp av teoretiske rammer og kvalitativ metode hvordan tre matematikklærere på ulike trinn i barneskolen arbeider for å motivere elevene sine. Resultatene viser en felles oppfatning av faktorer som er avgjørende for elevers motivasjon i matematikkfaget: lærerens engasjement, langsiktige mål og variert undervisning, læring i fellesskap og virkelighetsnær matematikk. Dette er faktorer der et betydelig ansvar ligger hos læreren, dersom elevene skal få økt motivasjon og forståelse for matematikk.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Motivation and learning are interrelated. The aim for this thesis is by theoretical framework and qualitative methods, investigate how three mathematics teacher at different levels in elementary school work to motivate their students. The results show a common perception by factors that are decisive for the students´ motivation in the subject mathematics: the teacher´s dedication, long-term aims and varied teaching, learning in a community and realitybased math. These are factors where a significant degree of responsibility lies on the teacher, in order to give the students increased motivation and understanding of mathematics.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectlæringnb_NO
dc.title”Motivasjon og læring i matematikk”nb_NO
dc.title.alternative”Motivation and learning in mathematics”nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel