• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i økonomi og administrasjon / Bachelor in economics and administration
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i økonomi og administrasjon / Bachelor in economics and administration
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilke kanaler/kilder brukes i de ulike trinnene i kjøpsprosessen? Og hvilke fordeler og ulemper det er med netthandel og butikkhandel?

Mohamed, Mohamud Omar; Korsmo, Jan Arild
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Mohamed og Korsmo.pdf (560.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2409884
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i økonomi og administrasjon / Bachelor in economics and administration [21]
Abstract
Formål – Forbruker er utsatt for en mer komplekse handelsreise, til tider genererer ny atferd som showrooming og websrooming. Hovedformålet med denne oppgaven er derfor å se på hvilke multikanaler/kilder som brukes i de forskjellige trinnene i kjøpsprosessen, og hvilke fordeler og ulemper det er med butikkhandel og netthandel. For å kunne finne ut hvilke kanaler og berøringspunkter bransjen bør sats på.

Teori - Det teoretiske rammeverket bygger på teorier om customer relationship management og kjøpsprosessen, med fokus på kjøpsroller, kjøpsatferd og trinn i kjøpsprosessen.

Metode og utvalg - I denne oppgaven ble det benyttet en kvalitativ metode, der 10 respondenter (alle studenter) ble bedt om å skrive en dagbok ved kjøp av klær. De skal skrive ned sine tanker, følelser og handlinger tilknyttet til kjøp av klær over to uker, ved bruk av hverdagslig språk.

Funn - Analysen av de rapporterte kjøpene bidro til å identifisere viktige kanaler/kilder på tvers av de ulike trinne i kjøpsprosessen. Funnen tyder på at digitale kanaler har en større påvirkningskraft enn de tradisjonelle kanaler som reklameplakater og TV-reklame. Denne informasjonen er veldig nyttig for bransjen, slik at de kan planlegge sin markedsstrategi, sånn at de kan imøtekomme kundens forventninger.
Description
Bacheloroppgave i økonomi og administrasjon 2016

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit