Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMohamed, Mohamud Omar
dc.contributor.authorKorsmo, Jan Arild
dc.date.accessioned2016-09-22T13:15:22Z
dc.date.available2016-09-22T13:15:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2409884
dc.descriptionBacheloroppgave i økonomi og administrasjon 2016nb_NO
dc.description.abstractFormål – Forbruker er utsatt for en mer komplekse handelsreise, til tider genererer ny atferd som showrooming og websrooming. Hovedformålet med denne oppgaven er derfor å se på hvilke multikanaler/kilder som brukes i de forskjellige trinnene i kjøpsprosessen, og hvilke fordeler og ulemper det er med butikkhandel og netthandel. For å kunne finne ut hvilke kanaler og berøringspunkter bransjen bør sats på. Teori - Det teoretiske rammeverket bygger på teorier om customer relationship management og kjøpsprosessen, med fokus på kjøpsroller, kjøpsatferd og trinn i kjøpsprosessen. Metode og utvalg - I denne oppgaven ble det benyttet en kvalitativ metode, der 10 respondenter (alle studenter) ble bedt om å skrive en dagbok ved kjøp av klær. De skal skrive ned sine tanker, følelser og handlinger tilknyttet til kjøp av klær over to uker, ved bruk av hverdagslig språk. Funn - Analysen av de rapporterte kjøpene bidro til å identifisere viktige kanaler/kilder på tvers av de ulike trinne i kjøpsprosessen. Funnen tyder på at digitale kanaler har en større påvirkningskraft enn de tradisjonelle kanaler som reklameplakater og TV-reklame. Denne informasjonen er veldig nyttig for bransjen, slik at de kan planlegge sin markedsstrategi, sånn at de kan imøtekomme kundens forventninger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectøkonominb_NO
dc.subjectadministrasjonnb_NO
dc.subjectkjøpsprosessnb_NO
dc.subjectmultikanalernb_NO
dc.subjectmultikildernb_NO
dc.subjectbutikkhandelnb_NO
dc.subjectnetthandelnb_NO
dc.subjectkjøpsrollernb_NO
dc.subjectkjøpsatferdnb_NO
dc.subjectmarkedsstrateginb_NO
dc.titleHvilke kanaler/kilder brukes i de ulike trinnene i kjøpsprosessen? Og hvilke fordeler og ulemper det er med netthandel og butikkhandel?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242nb_NO
dc.source.pagenumber41nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel