Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndersen, Rikke
dc.date.accessioned2016-09-23T09:27:00Z
dc.date.available2016-09-23T09:27:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2410087
dc.description.abstractOppgaven er skrevet i faget Markedsføring og strategisk ledelse INN3014 i forbindelse med mitt masterstudie i Innovasjon og Næringsutvikling. I oppgaven er der brukt teori fra områder innen markedsføring og merkevarebygging, strategisk tenkning og organisasjon strukturering som verktøy til å analysere Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond (SAIH) sin merkevare. Spørsmålet fra SAIH er om deres varemerke kommuniserer organisasjonens formål ut på en effektiv måte. Oppgaven er delt inn i 4 analyser med hver deres teorigrunnlag til grunn. Den første er analysen av SAIH sin merkevare. I analysen er Wally Olins (2014) retningslinjer til å skape en solid merkevare brukt som verktøy til å evaluere SAIH sin merkevare. Deretter er det en SWOT analyse av SAIH sitt nåværende merkevare. Fokus i SWOT analysen er å se på varemerkets effektivitet i forhold til å kommunisere ut SAIH sitt formål. Målet er å se på om det er sammenheng mellom SAIH sin merkevare og varemerke. Den tredje del ser på sammenhengen mellom merkevaren og organisasjonskultur og struktur. Det viser seg at valg av arbeidsmetoder, og struktur innen beslutningsprosesser kan ha effekt på merkevaren. Den siste del av oppgaven analysere SAIH sine strategiske dokumenter knyttet til analysen av merkevaren og organisasjonsstrukturen. De fire delene viser en sammenheng mellom valg av organisasjonsstruktur, strategisk formulering og effekten det har på merkevaren. For å oppsummere så er emnene markedsføring, strategisk tenkning og organisasjons strukturering store områder innen organisasjonsutvikling. Jeg er bare inne på litt av det. Verktøyene jeg har brukt har visst seg effektive med hensyn til å avdekke SAIH sin problemstilling. SAIH har utfordringer innen merkevarebygging og med varemerket sitt. Navnet til SAIH kommuniserer ikke SAIHs formål ut på en effektiv måte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Lillehammernb_NO
dc.subjectOffentlig organiseringnb_NO
dc.titleEn analyse av merkevarebygging, strategiske dokumenter og organisasjonsstruktur for Studentenes og Akademikernes Internasjonale Hjelpefond (SAIH)nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber78nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel